Как изолацията даде шанс за дигитализация на българските училища?

Според експерта "Външни комуникации" в А1 Нина Неделчева - Георгиева процесът бе ускорен от пандемията

28.03.2022 | 10:18 Редактор: Теодора Патронова

Мерките за самоизолация послужиха като катализатор за дигитализацията и шанс за модернизация на образователната система.

"Бяхме много приятно изненадани от многото на брой кандидатури за конкурса "Дигиталното училище на България" - над 120 от 20 области в страната. Проектите бяха изключително интересни и изборът на победители доста труден. Причините, поради които започнахме провеждането на този конкурс, са да отличим училищата, които се движат няколко крачки напред в дигитализацията на образователния процес. Дигитализацията е процес, който бе ускорен от пандемията. Нека да се възползваме от ускорение и да продължим процеса, който ще донесе много ползи за обществото занапред", каза експертът "Външни комуникации" в А1 Нина Неделчева - Георгиева по време на поредицата дискусии на Bulgaria ON AIR "Бъдещето".

Тя добави, че кандидатурите, които са отличили, показват един нов тип мислене, в което по-скоро отношенията ученик-ученик-родител са поставени в центъра. По думите ѝ промените са в начина на мислене, а дигитализацията е средството, което ги подпомага.

"Интересът към конкурса беше изключително голям, което показва, че в образованието се случват много прекрасни неща. Много училища биха искали да се развиват и да променят начина си на мислене и начина на обучение, който предлагат на своите ученици. Дигитализацията позволява по-качествен учебен процес, по-силна мотивация на учениците. Тяхното въвличане в учебните часове дава изключително голяма свобода на учителите. Макар че в определени моменти това би било едно предизвикателство за българския учител, ползите са прекалено много", коментира зам.-директорът на 81-во иновативно средно училище "Виктор Юго" Вяра Крумова.

"Действително предизвикателства имаше, но успяхме много бързо да посрещнем тези предизвикателства. Процесът се ускори чрез онлайн режима на обучение. Дигитализацията дава възможност за кратко време да се достигне до доста голям обем от информация. Дигитализацията дава възможност учителят да прилага иновативни методи. Когато се провежда часът, учителят се явява консултант - играем ролята на една обърната класна стая. Да, определено, сигурно има пропуски. Особено когато бяхме в електронна среда на обучение", коментира учителят в 81-во СУ Христина Янаниева. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Снимка: Bulgaria ON AIR

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК