Най-търсени по време на "черния петък" са дрехи, обувки и техника

Хората, които пазаруват за първи път онлайн трябва да внимават

19.11.2021 | 19:20 Редактор: Теодора Патронова

С големи намаления и примамливи оферти всяка година през ноември търговците се опитват да привлекат клиенти. "Черният петък" обикновено е последният на месеца, но тази година започна по-рано. Най-активни са онлайн магазините. 

Пандемията и ограниченията за влизане в търговските центрове доведоха до бум на онлайн търговията. А за да привлекат повече клиенти електронните магазини започнаха с примамливите оферти седмица преди т.нар. "черен петък".

От удобството да поръчат от офиса или от дома си само за часове са се възползвали хиляди.

Привлечени от намаленията обаче, понякога клиентите не обръщат внимание на някои важни детайли.

"Тази година заплахата или риска за потребителите произтича от факта, че много хора в България никога не са пазарували онлайн. Миналата година много хора бяха принудени да опитат какво е това и сега тази година ще има още хора, на които ще се наложи да пазаруват, защото ако нямат сертификат, а искат да купят подарък на внучето си или някой близък ще трябва да го поръчат онлайн", обясни Богомил Николов от "Активни потребители". 

Най- масовата практиката според експертите е да се завишават предварително цените, за да могат след това да бъдат представени, като намалени за черния петък. Лилия Атанасова споделя, че всяка година следи намаленията преди "черния петък", но задължително преди това проучва цените.

"Аз съм много голяма маниачка на обувки, като чакам да ги намалят, за да си взема, защото тези модели, които аз харесвам по принцип не са от най-евтините", каза тя.

Проучванията на онлайн търговците сочат, че най-търсените и продавани стоки са дрехи, обувки и техника. 

Вижте повече в репортажа на Тереза Кънчева.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК