fallback

ГЕРБ: МРРБ се ръководи от министърка, която явно хал хабер си няма от управление

Част от магистрала "Хемус" между Плевен и Велико Търново се строи незаконно

09.09.2021 | 17:38 Автор: Искра Ангелова

Част от магистрала "Хемус" между Плевен и Велико Търново се строи незаконно. Това е показала проверка на строителния контрол, оповестена от регионалното министерство. Нарушения има и при ремонта на язовири.

Незаконно строителство без приключило отчуждаване на имоти и издадено разрешение за строеж е установил строителният контрол при проверка на 3 от общо 9 участъка на автомагистрала "Хемус". 

"Основата на един скоростен път да се изпълнява без строителни книжа, без разрешение за строеж и с анонимна строителна фирма, и да копаем върху собственост, която все още не е отчуждена и няма реакция на собствениците. Много странни обстоятелства са навързани в една цяла тема. Земната основа под асфалта не е подготвена по правилата, не се носи отговорност за нея. И това е сигурна гаранция за финалния продукт, който няма да е качествен", каза регионалният министър Виолета Комитова.

Според ГЕРБ единствената цел на разкритията е била да се компрометират бившите управляващи. 

"МРРБ в момента се управлява от назначената от Румен Радев министърка, която явно хал хабер си няма и от държавно управление, и от устройствени процедури, и от това как се изпълнява един огромен инфраструктурен проект", подчерта Николай Ненков от ГЕРБ.

"Строи ли се "Хемус", строи ли се със същото темпо като преди? Отговорът е не", коментира бившият регионален министър Петя Аврамова.

"Истината за срока на магистрала "Хемус" е следният – да, до 2024 г. ще се завършат отсечките 1,2,3 с дължина 51 км, това е сключено в договорите, което е подписало предишното правителство, това не касае цялата магистрала. Следващите участъци предстои да бъдат строени", допълни Комитова.

Друга проверка на ДНСК, съвместно с Министерството на икономиката, е установила, че 10 язовирни стени са изградени без строителни разрешения. 

"Имате 416 язовира, 30 с висока опасност. Нито една от тези 30 не влизат в 10-те. Знаем, че бяха похарчени 5 пъти от пазарната цена на транспорта и два пъти на бетона, и нито една със строително разрешение. Кой може да поеме отговорността, ако тези стени се напукат?", попита икономическият министър Кирил Петков. 

Вижте повече в репортажа на Даяна Георгиева.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback