Кои са "черните" пътища на България, отнели живота на над 100 души за 3 години

"Магистрала "Тракия" се превръща в кошмар за българските шофьори", каза инж. Богдан Милчев

28.06.2021 | 19:27 Редактор: Искра Ангелова

Над 100 души са загинали само през последните 3 години при пътни инциденти на автомагистрала "Тракия". Това я превръща в магистралата с най-висок брой жертви на катастрофи у нас, сочи изследване на Института за пътна безопасност. 

Сред най-проблемните и рискови пътни участъци в страната са и отсечката Русе-Бяла и участъкът между Български Извор и Микре. 

На фаталния 13 април през 2018 година автобус по линията Бургас-София е ударен от лек автомобил. Един от най-тежките инциденти на магистрала "Тракия", отнел 6 човешки живота, а над 20 души бяха ранени. Проблемни участъци като този има в цялата страна.

"Магистрала "Тракия" се превръща в кошмар за българските шофьори. Микре – Бели Извор - тази отсечка в прословута. Русе- Бяла, Созопол -Бургас – тази отсечка също дава проблеми въпреки ремонтите", сподели инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

В началото на месеца участъкът край ловешкото село Микре взе пет жертви при катастрофа между два автомобила. Иво Мукански е един от очевидците на инцидента, спасил се като по чудо от трагедията.

"Започнах да карам още по-внимателно, да спазвам знаци, маркировка, защото пред очите ми си заминаха пет човека, които можеше да не си отидат, ако спазваха правилата", сподели той.

На челни места по инциденти и загинали на пътя са и участъците Силистра – Шумен, Пловдив – Асеновград, както и Карлово – Пловдив. Пътят от Кулата до Видин също е проблемен, като най-рисковият участък е от Ботевград до Дунав мост 2. Основният проблем се оказва непригодността на трасето за товарния трафик към Румъния. За да се обърне негативната тенденция, експертите настояват да бъде извършен независим международен одит.  

"Тези, които управляват пътната система, трябва да си отидат. Не може с проекти от 2006 година, да ги реализираме през 2020. Те са били актуални към онази дата, когато се е правила преценка на натовареност и развитие", допълни инж. Милчев.

Вижте повече в репортажа на кореспондента ни.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК