Солената вода и ракета затрудняват търсенето на "черната кутия" на разбилия се МиГ-29

Военните кораби проверяват район от около 20 кв. морски мили със сонар и хидролокатор

10.06.2021 • 13:52 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

Самолетът МиГ-29, пилотиран от майор Валентин Терзиев, най-вероятно се е разбил, показва наличната до момента информация. Открит е биологичен материал сред отломките на падналия край Шабла изтребител и е предоставен за ДНК експертиза.

Адмирал Емил Ефтимов обяви, че сред отломките има две по-големи, които се намират на по-голяма дълбочина - 60-70 м, а от Министерството на отбраната (МО) допълниха, че сега се състезават с времето, тъй като солената вода може да увреди записите от "черната кутия".

Самолетът последно е засечен от радарите на 1000-1500 м и се е движел с 900-950 км/ч, след което сигналът се е изгубил. Изтребителят е имал и неупотребена ракета, затова акцията по търсене на "черната кутия" ще бъде опасна и много внимателно проведена. МО ще се координира заедно с военните и с военен кораб.

Спасителната акцията в Черно море се превръща в издирвателна. Търси се "черната кутия" на разбилия се при учение изтребител МиГ-29, пилотиран от майор Валентин Терзиев. Проверява се район от около 20 квадратни морски мили. Военните кораби търсят със сонар и хидролокатор. 

"За съжаление, нямаме добри новини още. Операцията по издирване продължава. Мобилизирани са всички средства на военноморски сили. Надяваме се да имаме някакъв резултат. В нощта на инцидента морето е било равно, а отличителна граница между въздуха и водата не е имало. Пилотът е трябвало да порази парашутна светеща мишена на 5 километра над водата и на 20 километра от брега", заяви служебният премиер Стефан Янев.

"Парашутът явно не се е разтворил напълно, тя е тръгнала да пада с по-голяма скорост. По принцип, майор Терзиев е трябвало да направи пуска на своята ракета на височина 5 км. Явно това е било по-ниско, когато той е направил пуска, защото той е свалил мишената и при отхождането след пуска се е случила случката", обясни редакторът на списание "Клуб Криле" Димитър Ставрев.

След вчерашния инцидент, България е загубила 1/5 от бойната си авиация, което може да се отрази и на охраната на въздушното ни пространство. Бившият министър на отбраната Николай Ненчев призова да се спрат полетите и на останалите четири МиГ-29, а съюзници да поемат ангажиментите ни към НАТО. 

"Моят призив е да бъдат преустановени всички полети с тези самолети, докато не се изясни причината. Пилотите са силно стресирани от това. Моят призив е служебният министър на отбраната да се обърне към нашите съюзници, защото ние не можем да си позволим да не охраняваме въздушното си пространство, защото имаме отговорности към НАТО и нашите съюзници", призова Ненчев пред Bulgaria ON AIR

Летателните часове на българските военни пилоти остават на санитарния минимум. 

"Престъпно малко, защото 15-20 часа на година, сравнение със 100 часа в НАТО. Nие сме членове на НАТО, сами разбирате, че 5 пъти по-малко и искаме да правим същите неща, няма как да се получат нещата", категоричен е Ставрев. 

Евентуалното откриване и разчитане на черната кутия на самолета би дало по-конкретен отговор какво точно се е случило във фаталната нощ.

Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


  • Последни
  • Четени
7
1 rate up comment rate down comment 1
Иванчо
преди 4 години
На калпавата ракета, космоса и крив! Я кажете, кой свали самолета? Братски огън? Сигнализирай за неуместен коментар
6
0 rate up comment rate down comment 0
Глупак
преди 4 години
Радарите дали са следели полета на самолета? Сигнализирай за неуместен коментар
5
4 rate up comment rate down comment 2
мая
преди 4 години
Втори ден военновъздушните сили издирват техен самолет? Сьмнително, Нова тактика сьс Стара техника. Сигнализирай за неуместен коментар
4
8 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 4 години
Интересно защо не се прие помощ от НАТО за издирване на тая кутия.Пак явно се пълни гушата на някоя приятелска фирма Сигнализирай за неуместен коментар
3
3 rate up comment rate down comment 6
Някой
преди 4 години
До Иван Иванов. Сега няма чак толковаПолковници и Генерали. Преди 30 години обаче. Началници на артелна, бяха полковници и генерали. Защото едно време пагона се вдигаше на всеки 5 години. А сега освен прослужено време. Трябва да имаш и длъжност, за да ти вдигнат чин. В чужди войски, артелчик. Това е някой Капитан, даже лейтенант. Сигнализирай за неуместен коментар
2
8 rate up comment rate down comment 18
Решетков
преди 4 години
Солената вода? Черната кутия на ДРУГИ самолети предава сигнал в продължение на цял месец! Солеността не е фатална за някакви часове.Тази явно е руска и ще ръждяса за няколко часа..ще изгние и ще пусне водата вътре..Камо ли пък да издава сигнал към търсачите..И да,подготовката е недостатъчна.самолетите допотопни..Какво очакваме с технология от 70-те?А и руснаците прибраха парите за ремонта и не го направиха!ЛЬОТЧИКА вместо с да им продава секрети,да им беше потърсил сметка! Сигнализирай за неуместен коментар
1
22 rate up comment rate down comment 3
Иванов Иван
преди 4 години
И какво ви пречи солената вода на Ч. море? В океаните концентрацията на сол е в пъти по-голяма. Детски обясненения. Това нямате, онова не притежавате, друго не сте предвидили, трето....., четвърто, пето...Само ми кажете.....Колко са генералите в България? 200, 400, 600.......? Или повече?Наистина сме богата държава, за да плащаме луди заплати на военни,които май името си не знаят как да изпишат правилно.... Сигнализирай за неуместен коментар
България виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички