МЗ след проверка на "Александровска": 10 години загуби и злоупотреби

2012 г. е последната с положителен финансов резултат

02.06.2021 | 15:18 Редактор: Здравко Черкезов

Резултатите от проверката на УМБАЛ "Александровска" ще бъдат предоставени на компетентни органи, съобщиха от Министерството на здравеопазването.

Във връзка с подаден сигнал в МЗ от член на Съвета на директорите на УМБАЛ "Александровска" и изнесена информация в медиите беше разпоредено извършването на проверки относно финансовото състояние на лечебното заведение през последните 10 години, вземанията и задълженията и дейността на Съвета на директорите на УМБАЛ "Александровска" ЕАД.

По отношение на финансовото състояние на лечебното заведение е констатирана трайна тенденция за неговото влошаване през последните 10 години.

2012 г. е последната година, през която е отчетен текущ положителен финансов резултат за лечебното заведение.

През 2013 г. е извършена промяна в управлението на болницата, като за изпълнителен директор е определен д-р Костадин Ангелов.

Непокритата загуба за 2020 г. е в размер на 65 304 хил. лв., увеличена с 10,20 % в сравнение с предходната 2019 г., когато непокритата загуба е била 59 257 хил. лв.

Коефициентът на задлъжнялост за 2020 г. се е увеличил два пъти спрямо предходната 2019 г., като се е запазила тенденцията от предходния отчетен период.

По отношение на работата на Съвета на директорите през 2020 г. и 2021 г. е установено грубо нарушаване на правилата за неговата работа

Не са изпращани покани до членовете на Съвета на директорите за провеждане на заседания, с което председателят на Съвета на директорите е допуснал да не бъде спазен редът за свикване на заседания на Съвета на директорите, разписан в чл.18, ал.2 от "Правила за работата на Съвета на директорите на УМБАЛ "Александровска" ЕАД".

За периода от 12.10.2020 г. до 19.04.2021 г. от представените 14 протокола от заседания при 13 е установена липса на подпис на представителя на държавата.

Общата сума на разходите, за които са взети решения без да е спазен реда за работа на Съвета на директорите, възлиза на 23 322 202, 81 лв. без вкл. ДДС (27 986 642, 40 лв. с вкл. ДДС).

Във връзка с представената информация Министерство на здравеопазването ще предприеме последващи действия и ще уведоми компетентните органи.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК