Политически трол в предизборна кампания получава заплата от 1200 лв.

Много от политическите партии съзнателно прибягват до ползването на подобни услуги онлайн

08.03.2021 | 10:02 Редактор: Юлия Христова
Политически трол в предизборна кампания получава заплата от 1200 лв.

1200 лв. за двадесетина поста на ден в социалните мрежи - такава е минималната заплата за политически трол в условията на предизборна кампания този месец. Оказва се, че много от политическите партии съзнателно прибягват до използването на подобни услуги онлайн.

Официално кампаниите им минават през традиционни и нови медии, с които партиите сключват договори и всички те по закон са публични. Неофициално обаче търсят и онези "сиви" източници на информация и мнения, които също имат способността да влияят на решения и избори. Политическите сили избягват сами да купуват тролове, затова предпочитат да го правят през агенции. Цената е между 40 и 60 лв. на ден, като често има и допълнително възнаграждение за лидерите на групи, както и за авторите на посланията, известни повече като "опорки", разказват специалисти.

В битката за вота често се включват и инфлуенсъри - известни личности, които са лидери на мнение по определени теми. Те могат да бъдат и експерти - лекари, инженери, когато темата е конкретна. При тях обаче заплащането е съвсем различно.

Известните получават най-малко по 5000 лв. месечно, за да рекламират нещо конкретно, докато експертите, които обикновено не са популярни, вземат 1500-2000 лв. Такива са парите, когато става въпрос за реклама на продукти. За прокламирането на партия или политически възгледи обаче сумите са доста по-високи и се договарят пряко, като инфлуенсърът не афишира това, което прави, т.е. прави скрита реклама.

Пиар услугите също поскъпват с около 30%, когато става въпрос за политика, обясняват запознати с ценоразписа. Причината е, че работата е интензивна, а залогът - голям, пише "24 часа".

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
0 rate up comment rate down comment 0
vvodenicharov@abv.bg
преди 3 години
Много често т.н. "***" лансират в мрежите откровени лъжи, които злепоставят /най-меко казано/, институции или публични личности. Кой носи отговорност за публикуването на фалшивите новини, кой и какви санкции налага за такава дейност? Сигнализирай за неуместен коментар