Налице са пропуски в компетентностите на специалистите, работещи с деца у нас

Необходима е ревизия в системите на образованието, здравеопазването и социалната сфера

24.02.2021 | 23:35 Редактор: Калина Донкова

Налице са сериозни пропуски в компетентностите на голяма част от специалистите, които работят с деца. Това показват изводите от изследване, проведено сред специалисти от системите на образованието, здравеопазването и социалната сфера.

"Те очертаха няколко сериозни предизвикателства. Първото от тях е работата с деца със специални потребности. Товва могат да бъдат деца с увреждания, но могат да бъдат деца и с други рискове. Специалистите твърдят, че силно ги затруднява работата с такива деца и с техните семейства. В тяхната подготовка никой не ги подготвя за пряка работа с родиртелите", коментира в ефира на предаването "Директно" Ваня Кънева от Фондация "За нашите деца".

Тези проблеми маркират нуждата от сериозна ревизия на компетентностите и възможностите на тези специалисти, твърдят експерти.

Сред основните проблеми е и липсата на адекватни квалификационни обучения за педагозите. Подобен тип обучения са разписани, но не се случват навсякъде, а голяма част от педагозите, твърдят, че не са преминавали през такива.

Темата коментирахме и с Калоян Дамянов, председател на Националната асоциация на ресурсните учители.