Дрехи, обувки и аксесоари - най-често купуваните стоки онлайн у нас

Мобилен достъп до интернет чрез мрежата на мобилните оператори използват 68% от домакинствата

13.12.2020 • 10:25 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Дрехи, обувки и аксесоари - най-често купуваните стоки онлайн у нас
Дрехи, обувки и аксесоари - най-често купуваните стоки онлайн у нас

Всяко пето домакинство у нас няма достъп до интернет. Това става ясно от данни на Националния статистически институт.
 
През 2020 г. 78.9 на сто от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си. Според данните това е с 3.8 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
 
Мобилен достъп до интернет чрез мрежата на мобилните телефонни оператори използват 68 на сто от домакинствата, а с фиксирана кабелна връзка разполагат 59.4%. През 2020 г. с най-висок относителен дял на домакинства с достъп до интернет е Югозападният район (85.9 на сто), а с най-нисък е Северозападният район - 66.2 на сто, показват още данните на НСИ. 


 
През последните 12 месеца 26.9 на сто от хората използват глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт с цел: получаване на информация от уебсайт или приложение на публична институция - 19 на сто; подаване онлайн на попълнени формуляри, декларации или отчети - 15 на сто; изтегляне на официални документи, формуляри, декларации, отчети и др. - 14.4 на сто. 
 
Делът на хората, които през последните три месеца пазаруват онлайн за лични цели, е 15.6 на сто, като 15.4 на сто купуват стоки, а 6.7 на сто - дигитални продукти и услуги. Най-активни при купуването на стоки и услуги по интернет са хората с висше образование с относителен дял 31.7%, както и младите хора във възрастовите групи 16 - 24 години (25.5 на сто) и 25 - 34 години (25.4 на сто). Жените пазаруват онлайн повече от мъжете.


 
Потребителите най-често пазаруват по интернет са дрехи, обувки и аксесоари (75.3 на сто), а най-купуваните услуги са свързани с настаняване (от хотели, туристически агенции, туроператори или от частни лица) - 21.1 на сто.
 
Общата стойност на онлайн покупките на 31.3 на сто от потребителите е между 100 и 199 лв., 29.9 на сто пазаруват онлайн за по-малко от 100 лв., а при 25.4 на сто стойността е между 200 и 599 лева.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 4 години
Аз пък дрехи и обувки не съм си вземала никога. Точно това са нешата, които трябва да се мерят, да видиш как ти стоят.... Виж козметика, витамини, джунджурии, техника... Сигнализирай за неуместен коментар
България виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички