Автобусните превозвачи и таксиметровият бранш се готвят за протест. Причината за недоволството им е подкрепеното от депутатите президентско вето върху промените в Наказателния кодекс, с които се инкриминира нерегламентираният превоз на пътници.
"Това не е поредната заплаха към институциите. Това е нещо изключително важно, което не желаем да бъде политизирано. Този проблем съществува от години. Спекулира много с текстовете, които бяха приети. Народните представители си позволиха да манипулират общественото мнение. Това е опит да ни използват за политически цели. Няма да допуснем това. Ние не сме политическа организация. Ние сме хора, които искам да защитим бранша си и държавната хазна", заяви Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи в ефира на "Денят ON AIR".
"Колко хора загинаха на пътя при нерегламентиран превоз? Многократно сме го говорили това, но никой не обръща внимание. Кое споделено пътуване има търговска цел? Не знам да има такава предвидена практика, в която и да е европейска страна. Общественият превоз на пътници е икономическа търговска дейност, от която се генерира приходи. Не може да намесваме споделеното пътуване, защото то не е търговска дейност", каза Милтенова пред Bulgaria ON AIR.
Според нея при така създалата се ситуация таксиметровите шофьори са също толкова гневни, колкото и автобусните превозвачи.
"Таксиметровият бранш е точно толкова гневен, колкото са и нашите колеги. Не може всеки на наш гръб да си прави политиките. На 25-и ние ще излизаме, ще спрем и постоянно, ако трябва. Браншът е пред реален фалит. Държавата харчи едни 30-40 млн., за да ни подпомогне, но тези пари изтичат в сивата икономика. Ние няма как да издържим. Ние просто поискахме някой да създаде нормален закон в държава. Искаме ясни правила и законност", коментира още Милтенова.Тя бе категорична, че транспортният бранш е бил свит до 600 фирми. Целият сектор провеждал изключителен диалог с министър Желязков, той поемал неимоверни усилия, за да окаже подкрепа. Незаконният транспорт обаче убивал бранша ежечасно.
"Ние по никакъв начин не искахме да смесваме икономическите мерки със законодателните такива. Но ситуацията е такава, че ние ще останем в много тежка положение. Нас никой не ни смята за нищо. Няма кого да превозваме. Ще поискаме от държавата 100% от миналогодишния оборот. Ние трябва да си платим наемите, заплатите, разходите за горива, за застраховки, осигуровки, за поддръжка на тези превозни средства", обясни още Милтенова.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Много енергия и още повече дух: Лили Иванова за пореден път изправи на крака зала 1 на НДК
Облачно и мъгливо ще е днес в равнините и котловините
Българите, които напускат Германия: В България ми остават повече пари
3 ритуала за привличане на пари
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Разкриха влиянието на Марс върху климата на Земята
Времето във Варна днес: Остава топло и без валежи
Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Кевин или Кевин: кой ще оглави Фед през 2026 г.?
Broadcom предизвика разпродажби на технологични акции на Уолстрийт
Законодателите на ЕС обмислят облекчаване на капиталовите правила за покритите облигации
Инфлационните очаквания във Великобритания се охлаждат от двугодишния връх