Откритата молекула срещу коронавирус пазела здравите лимфоцити от инфекцията

Тя е дело на българската компания "Микар Иновейшън"

10.03.2020 | 18:43 Редактор: Ивет Арабова

Българска иновативна компания "Микар Иновейшън“ откри молекула, която може да се използва за лечението на Ковид-19.  Лекарствената молекула, която българската компания откри, предпазва здравите лимфоцити от вирусна инфекция. По този начин може да блокира коронавируса да влезе в тях и да ги зарази.

"Всъщност нашата цел е да направим хапче, което използва малка молекула от ранга на 20 до 50 наномола. Докато примерно в момента едни от конкурентите действат в посока да направят нещо, което е антитяло, което е в ранга на микромоловете – доста голямо", разказа Димитър Димитров.

В настоящия момент в най-напреднала фаза в борбата с коронавируса са разработени антитела, които са в клинични изследвания в САЩ. Те обаче влияят само върху протеина, който отговаря за ХИВ. Молекулата, която "Микар Иновейшън“ изолира, е базирана на протеините, които се свързват с метастазите и вируса на ХИВ. Оказва се, че такава молекула може да се окаже успешно лекарство за Ковид-19.

"Нашата цел е да го лекуваме, а не превантивно, както ваксините. Или не сиптоматично – да намалиш симптомите“, каза още Димитров.

За целите на откриването на ефективна малка лекарствена молекула е използвана комбинация от над 4 милиона химични съединения. Те са изпратени до международните компании ThermoFisher и Eurofins за биологични анализи, където са получили изключително обнадеждаващи резултати.

Вижте повече в репортажа на Миглена Георгиева.