Владислав Горанов с обяснения пред МВР за случилото се на "Калотина"

По-рано стана ясно, че колата, с която бившият финансов министър е искал да напусне страната, се издирва

19.12.2021 | 18:52 Редактор: Жаклина Иванова

Бившият финансов министър Владислав Горанов е дал обяснения пред служители на МВР на граничен пункт "Калотина" по казуса, че е шофирал автомобил, издирван от Интерпол.

В петък стана ясно, че колата, с която Горанов искал да напусне страната, се издирва, а той продължил пътуването си към Сърбия с друг автомобил, без да изчака проверка от органите на реда.

"Върнах се, дал съм обяснения. Случаят трябва да се изясни, има си процедури", посочи той.

Изясняването на случая е трябвало да стане още преди два дни, смятат експерти. Не е ясно как, след като е засечен автомобил, издирван от Интерпол, колата не е била веднага конфискувана, а водачът - разпитан.

"Служителите е следвало да постъпят така - трябвало е да спрат господи Горанов, той да бъде отведен в управлението на Граничната полиция, където да бъде отведен в полицията. Това, че нашите хора там са проявили малодушие, и не са го спрели, ние знаем защо. Няма смисъл да се лъжем, по-скоро това е попречило на по-бързото разплитане на историята в международен план", посочи криминалистът Иван Савов.

Колата все пак е задържана от полицията, но по-късно в Драгоман, където Горанов я е оставил, за да вземе друг автомобил. Днес стана ясно, че колата, с която е продължил пътуването си, му е предоставена от бившия депутат от ГЕРБ - Ивайло Константинов.

"Позвъни, за да предупреди, че ще закъснее, защото не са го пуснали да излезе от България. Аз му казах, че няма проблем да изпратя моя кола да го вземе", подчерта той.

Казусът с Горанов отново повдига въпроса за така наречените коли двойници.

"Това от много години го има. Не е от днес. Два автомобила - така наречените двойници с една и съща рама да се движат в различни части на Европа или света се прави от десетки години. Това е така наречената автомафия", уточни бившият служител на КАТ Богдан Милчев.

"Самото действие по манипулиране на номерата на рамата не е толкова елементарно. В света на автокрадците не всеки може да го прави. В случая няма спор, че Горанов едва ли се е возил с крадена кора. Най-вероятно във фирмата производител има изтичане на данни", изтъкна Савов.

Изясняването на случая продължава.

Вижте повече в репортажа на Виктор Дремсизов.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК