Оказва се, че включването на бобови култури в храненето може да помогне за контрола на кръвната захар и да намали риска от развитие на диабет в бъдеще.
Предиабетът е състояние, при което нивото на кръвната захар е по-високо от нормалното, но все още не толкова високо, че да се постави диагноза диабет. В този етап е важно да се вземат бързи мерки, най-вече чрез подходящ хранителен режим с ограничен прием на въглехидрати.
Препоръчително е и да се изгради индивидуален план за редовна физическа активност, съобразен със състоянието на човека и изготвен от специалист. Тези стъпки могат значително да намалят риска от развитие на диабет тип 2.
Животът с предиабет е като ходене по тънък лед
Все още не си болен, но усещането, че си на крачка от нещо по-сериозно, постоянно тежи. Много хора с тази диагноза живеят с тиха тревога. Затова грижата и подкрепата, както от близките, така и от лекарите, са изключително важни. Насърчаването на здравословни навици е ключово в борбата с предиабета и първата важна стъпка започва от промяна в диетата.
Изследването включва хора с предиабет, които били разделени в 3 групи. Всеки ден те хапвали по една чаша от следните храни: бял ориз, черен боб или нахут. Целта била да се види как тези различни храни влияят на холестерола, кръвната захар и маркерите за възпаление.
След 12 седмици се оказва, че хората, които яли нахут, имат по-ниски нива на общия холестерол. А при тези, които яли черен боб, се е наблюдавало понижение на маркерите за възпаление, които често играят роля в развитието на диабет.
Черният боб и нахутът може да се окажат лесен и вкусен начин да се подпомогне контрола на кръвната захар. Това естествено не е "чудодейно" решение, но е добър пример как с малки стъпки можем да направим значителна разлика за здравето си.
Въпреки положителните ефекти от бобовите храни, учените не откриват съществени промени в начина, по който организмът преработва глюкозата. Дори хората, които са се хранили с бял ориз, показват намаление в нивата на "лошия" холестерол.
Нахутът и черният боб са част от голямото семейство на бобовите растения, заедно с лещата и граха, и са известни с богатото си съдържание на протеини и фибри. Някои проучвания свързват редовната им консумация с понижен риск от сърдечно-съдови заболявания и дори рак.
Четете повече в Puls.bg.
Снимка: pixabay
Мароко задържа над 100 мигранти на път към Сеута, 61 души са арестувани (ВИДЕО)
Великобритания без достатъчно огнева мощ срещу Русия: Кой ще защити британските кораби?
Инфлацията спада, но българите усещат поскъпване: Какво стои зад високите цени
Криминален журналист: При убийството в Пловдив са пропуснати много неща
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Пълни плажове и заведения във Варна на 15 август
Заедно със стотици вярващи президентът участва в литийното шествие край Троянския манастир
Кметът на Несебър: „Евровизия" е шанс за цялото ни Черноморие и не бива да се делим
България изостава само на Русия в отборното класиране на Световно по художествена гимнастика
„Погледни ме – осинови ме“: Фотоизложба дава шанс на кучета от приюта в Каменар
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран
Роботакситата се сблъскват с най-непредвидимия фактор – хората
Летище Бургас има капацитет за засилен трафик за „Евровизия“
Инвестиционните сделки с бизнес имоти у нас може да достигнат 405 млн. евро тази година