Изследване, проведено в университета "Едит Коуън" в Австралия, установи, че приемът само на една чаша зелени листни зеленчуци на ден може значително да намали риска от сърдечни заболявания, съобщи електронното издание Юрекалърт. Авторите на проучването са изследвали дали хората, които редовно се хранят с големи количества богати на нитрати зеленчуци като зелените листни зеленчуци и червено цвекло, имат по-ниско кръвно налягане и дали по-рядко биват диагностицирани със сърдечни болести.
Сърдечно-съдовите заболявания са най-честата причина за смъртност по света и отнемат живота на близо 18 милиона души годишно. Учените са анализирали данни за над 50 000 души, които живеят в Дания и са участвали в мащабното проучване, продължило 23 години в страната за храненето, злокачествените заболявания и общото здравословно състояние.
Те установили, че хората, които консумират най-богатите на нитрати зеленчуци, имат по-ниско систолично налягане от останалите и са с между 12 и 26 на сто по-малък риск от сърдечно заболяване.
Резултатите сочат, че с консумацията дневно само на една чаша сурови или половин чаша сготвени зеленчуци, богати на нитрати, хората могат значително да намалят риска от сърдечносъдово заболяване, каза д-р Катрин Бондоно от института по изследване на храненето в университета, която е ръководител на проучването.
Учените стигнали до извода, че приемът на по-големи количества на ден не променя особено резултата по отношение на превенцията на сърдечните болести, пише "24 часа".
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Земетресение с магнитуд 5,5 разтърси Салвадор
Драматичната размяна на самолети от Тръмп показва личните залози във войната с Иран
Американският флот тества евтин подводен дрон с автономност от хиляди километри
Граничното личностово разстройство повишава риска от сърдечни и метаболитни проблеми
Белтък пази способността на мускулите да се възстановяват
Талията насочва за наличието на сърдечносъдов риск повече от ИТМ
Молекулярен механизъм може да стои в основата на прееклампсията
Не е смъртна присъда, ако космонавт се откъсне от МКС – ето какво може да се случи
Ще загуби ли Земята гравитацията си по време на слънчевото затъмнение през 2026 г.?
Откриха кристали на Марс, които може да пазят следи от древна вода
Атмосферата на Плутон изчезва, докато планетата джудже се отдалечава от Слънцето
Над 50 000 бебета са се родили у нас през 2025 г.
Асен Личев: Европа пресъхва, а чиновниците още пишат доклади
България е на опашката в ЕС по брой коли, но начело на класацията по най-стари автомобили
Близо 900 000 са младежите в България, една трета от тях работят
S&P 500 се повиши в сряда след публикуването на данните за инфлацията в САЩ
Мартин Георгиев: Европа повежда ралито – по-евтин пазар с по-добри отчети
ЕЦБ е склонна да одобри сделката на UniCredit за Commerzbank
Носимите устройства на Google ще проследяват инсулиновата резистентност