Изследователи от университета в Базел установиха как редовната консумация на кофеин влияе върху сивото вещество на мозъка. Резултатите от експериментите са публикувани в списание "Cerebral Cortex".
В проучването участва група от 20 млади хора, които редовно пият кафе. Експериментът бил разделен на два десетдневни етапа. В първата стъпка те получили хапчета с кофеин; във втората – с плацебо. В края на всеки интервал от време учените изследвали обема на сивото вещество на обектите и качеството на съня им.
Според получените данни дълбочината на съня на участниците е еднаква, независимо дали са приемали кофеин или капсули с плацебо. Изследователите обаче откриват значителна разлика в обема на сивото вещество: той е по-висок при тези, които не са приемали кофеин. Разликата е особено забележима в десния медиален темпорален лоб, включително хипокампуса – мозъчната област, отговорна за съхраняването на паметта.
"Резултатите от проучването не показват отрицателен ефект на кофеина върху мозъка. Но е ясно, че когато се консумира ежедневно, той влияе върху когнитивните функции", каза професор Каролин Райхърт, цитиран от БГНЕС.
Експертите стигнали до заключението, че след десет дни въздържание от кафе, мозъчната тъкан на субектите се възстановява.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Швеция прехвана два руски изтребителя
САЩ одобри сделката за придобиването на "Уорнър Брос Дискавъри" от "Парамаунт"
Шишков увери: Край на тапите, до две седмици пътните ремонти ще свършат
Диагноза "множествена склероза" и вдъхновението да продължиш
Започва кампанията „Седмица на отворените врати” за туберкулоза
През 2025 година ЕМА има рекорден брой одобрени лекарства според годишния доклад на агенцията
Анизакиаза – паразитоза от суши и сурова риба
Има 4 основни рискови фактора за инфаркт и инсулт
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
Откриха телата на трима алпинисти в Италия
Лука Модрич се отказва след Мондиала
Шишков обеща: До две седмици приключват пътните ремонти
Какво ще бъде времето в неделя?
Окрадоха английските футболни национали
Камен Колчев: Отварянето на пазара на ДЦК за гражданите ще е от полза както за тях, така и за фиска
Джордж Осбърн: Повечето страни знаят, че имат нужда от АІ
Ген. Кимит: Иран не е искал да прекратява ядрената си програма
Ще се проведе ли нов референдум за Brexit?