Откриха извънземен протеин в метеорит, паднал в Алжир преди 30 г.

Структурата му е подобна на земните, но съдържа деутерий

04.03.2020 | 12:15 Редактор: Ивет Арабова
Откриха извънземен протеин в метеорит, паднал в Алжир преди 30 г.

За първи път в историята на изучаването на космическите тела е открит протеин, който може да се нарече извънземен. Откритието е направено по време на анализ на метеорит, паднал в Алжир преди 30 години.

По време на изследването на метеорита, известен като Acfer 086, учените са успели да открият протеина хемолитин, според официалния уебсайт на Корнелският университет. Откритието е направено от служители на Световната метеорологична организация (СМО).

Специалистите отбелязаха, че структурата на хемолитина е подобна на земните протеини, но съдържа деутерий – изотоп на водород, информира БГНЕС.

Учените предполагат, че протеинът се е образувал преди около 4,6 милиарда години в протопланетарния диск, който заобикаля Слънцето. Съществува и теория и за непротеинова природа на произхода на хемолитина. При всички случаи учените ще продължат изследването, за да направят своето заключение.

Известно е, че именно метеоритите са донесли на Земята много “градивни елементи”, които са влезли в състава на планетата. Пример е цианидът: той е бил "пришълец“ от космоса и впоследствие е изиграл значителна роля за образуването на жизненоважни молекули.

Снимка: БГНЕС