Директно

Всеки делничен ден от 17:30 часа
още

Недостигът на ресурсни учители у нас продължава

Родители настояват за ефективно приобщаващо образование

22.09.2022 | 19:30 Редактор: Калина Донкова

Децата със специални образователни потребности са изправени пред редица проблеми след старта на новата учебна година, а недостигът на ресурсни учители продължава.

Родителите на тези деца настояват за работещо приобщаващо образование, в което да има индивидуална оценка за потребностите и нуждите на всяко дете.

Оценката трябва да бъде функционална, да отразява и оценява не само потребностите на детето, но и ресурсите на средата и възможностите за справяне с различните стратегии. Това заяви в ефира на предаването „Директно“ по телевизия Bulgaria ON AIR, Калоян Дамянов, директор на “Център за приобщаващо образование“.

По думите му Министерството на образованието ще реализира такъв проект, в който ще бъдат обучени достатъчен брой психолози, логопеди и ресурсни учители, които да извършват такава оценка на децата със специални потребности.

Специалистът обясни, че много от учителите нямат академична подготовка за работа с деца със специални потребности, особено тези от по-старата генерация, и допълни, че има достатъчно ресурси в интернет, с които учителите могат да се подготвят и да са полезни на тези ученици.

„Приобщаващото образование трябва да започне да се реализира още от детската градина, за да могат да се причислят в обществото“, смята Дамянов.

Той споделя, че дискриминацията в общество намира място и в училището.

„Колкото по-толерантно е едно общество, толкова по-голямо място ще намира приобщаващото образование“, твърди Дамянов.

По думите на специалиста, хората в малките населени места са по-толерантни, отколкото тези в големите.

„Трудното при тях е достъп до специалисти, затова има създадени центрове за приобщаващо образование, за да можем да помагаме на тези хора“, обобщи той.