ЕК започна обсъждане на стратегията за единен цифров пазар

Хората също трябва да инвестират в своите умения да ползват информационни технологии, коментира еврокомисарят Йотингер

25.03.2015 | 16:31 Редактор: Мариета Иванова
ЕК започна обсъждане на стратегията за единен цифров пазар

В Европейската комисия се състоя първото от серията обсъждания на стратегията за цифровия единен пазар. Окончателно стратегията трябва да бъде представена през май, а днес са били набелязани основните области, върху които Комисията ще съсредоточи работата си, за да предизвика реални промени в областта на информационните технологии, както за потребителите, така и за предприятията.

Комисията „ Юнкер“ определи като приоритет премахването на пречките за създаването на цифров единен пазар, така че свободите на единния пазар на ЕС да се „цифровизират“ и да се спомогне за растежа и създаването на работни места на нашия континент, съобщават от пресцентъра на ЕК.

„Когато ползват интернет, хората трябва да могат също така свободно да пресичат националните граници, както в реалния свят,“ коментира Андрус Ансип, заместник-председател на Комисията, отговарящ за цифровия единен пазар. - „Трябва да се помага на иновативните предприятия, за да се разрастват по цялата територия на ЕС, а не да остават затворени в рамките на своя национален пазар“.

Още по темата

 Комисарят за цифровата икономика и цифровото общество Гюнтер Х. Йотингер изтъкна, че „Европа не може да бъде начело на цифровата революция с разпокъсана, различна за всяка от 28-те държави членки нормативна уредба за далекосъобщителните услуги, авторското право, информационната сигурност и защитата на данните. Нуждаем се от европейски пазар, който да дава възможност за разцвет на нови стопански модели, растеж на новосъздадени дружества и
възползване на промишлеността от „интернет на нещата“.

По думите му „хората също трябва да инвестират, по-специално в своите умения да ползват информационни технологии, било на работното си място или в свободното си време“.

Във фокуса на вниманието на общата за ЕС стратегия за единен цифров пазар са три основни цели: улесняване на потребители и предприятия до цифрови стоки и услуги с акцент  малките и средни компании; създаване на подходяща среда за разцвета на цифровите мрежи и услуги; изграждане на европейска цифрова икономика и цифрово общество с потенциал за дългосрочен растеж.