Airbnb донесъл 2,5 млрд евро във Франция за година

Данни от собствено проучване, представено в Париж

12.11.2015 | 18:36
Airbnb донесъл 2,5 млрд евро във Франция за година

Сайтът за краткосрочно директно наемане на жилище в чужбина Airbnb може да е донесъл 2,5 млрд евро за една година, съобщава АФП.

Проучване показва, че платформата отчита както доходите на собствениците, така и разходите на туристите по време на престоя. Франция е вторият най-голям пазар на Airbnb след САЩ.

Сайтът, който събира в четвъртък и петък в Париж на годишна среща всички собственици, представи проучване, според което икономическият му ефект е 2,5 млрд евро за година във Франция, вторият му пазар след американския.

„Икономическият ефект на Airbnb на френската икономика е 2,5 млрд евро за година. Става дума за пряк икономически ефект, парите, получени от собствениците и косвен, отговарящ на разходите по време на престоя, например за ресторанти или магазини“, обясни за АФП Никола Ферари, директор за Франция в Airbnb.

Непреките разходи са създали 13000 работни места, свързани с доходите на собствениците и разходите на туристите, казва Ферари. По негови данни във Франция има 200 000 жилища под наем, обявени в системата, „от които 60 000 в Париж и Ил-дьо-Франс“.

Проучването, представено на второто издание на Airbnb Open, годишна среща на 6000 собственици от 110 националности в Париж в четвъртък и петък е проведено между септември 2014 и август 2015 от Airbnb сред 3000 души. Участие в проучването е взел и съветът на икономически консултации Asteres. В периода 3,9 млн туристи са били във Франция чрез Airbnb. „Когато имаме 83 млн туристи във Франция годишно, а до 2020 се очакват 100 млн, Airbnb ще допринесе тази цифра да се увеличи“, казва Никола Ферари.

 

Още по темата

Средна продължителност на престоя: 4,2 нощувки

В Париж, най-посещаваният град от клиентите на Airbnb, по време на провеждане на проучването са пристигнали 1,3 млн души. Те са изхарчили 218 млн евро – доходи за собствениците в Париж – на фона на общо 980 млн евро, оставени в Париж. 93% от собствениците са обявили една нощувка на сайта, която противоречи на друго проучване, направено на база данните в платформата. Средната продължителност на престоя е 4,2 нощувки спрямо 2,3 нощувки за хората, настанени в хотел, продължава проучването.

Хотелиерите са недоволни от успехите на Airbnb, които обвиняват компанията в нелоялна конкуренция, защото местата за настаняване на онлайн платформата не са обект на същите регулации, както хотелите, а доходите от услугата не се облагат. Airbnb е създадена през 2008 в Сан Франциско. На сайта са регистрирани 2 млн жилища в 34 000 градове по цял свят и от основаването си досега услугата е ползвана от 60 млн туристи.