Air France обещава 100 млн евро на служителите си

Срокът за преговори изтича на 30 септември 2015

27.09.2015 | 16:00
Air France обещава 100 млн евро на служителите си

След три дни изтича ултиматумът, изпратен от ръководството на пилотите да подпишат плана за преструктуриране на авиокомпанията, съобщава АФП- В опит да постигне споразумение със синдикатите главният изпълнителен директор на авиокомпанията даде още обещания.

Air France е финалната права в преговорите, целящи да избегнат "изчезването" на компанията, пише Фигаро, цитирайки бившия държавен секретар по транспорта Доминик Бисеро.

Главният изпълнителен директор на Air France Фредерик Гаже предпочита да говори за "декласиране".

"Никоя авиокомпания на света не е безсмъртна", казва Гаже в интервю за Parisien-Aujourd'hui-en-France. Air France няма избор, нужни са силни решения".

Тази седмица ръководството на компанията предложи на служителите да увеличи с над 100 часа годишно работното им време.. без да увеличава заплатите. "Без намаляване на заплатите", уточни Гаже.  За да накара служителите по-лесно да "преглътнат горчивия хап", ръководството на авиокомпанията направи две нови обещания: да наеме нови пилоти през 2017-2018 и са изплати в края на 2017 година 100 милиона евро на своите 64 000 служители. Това прави по 1562,50 евро на всеки.

Фредерик Гаже постави условия за двете обещания: "ако резултатите изпълнят очакванията". Без да уточнява какви са "очакваните резултати", пише Фигаро.

С тези обещания ръководството на Air France се надява, че сидникатите ще подпишат втория план за преструктуриране на компания, наречен "Perform 2020".

"Ще намалим голяма част от разликата /с конкурентите/. Ще използваме нов подход към конкурентноспособността от този на KLM, за който синдикатите ратифицираха своята част от плана", каза Гаже.

Преговорите трябва да приключат на 30 септември 2015.  Ако до сряда не бъде постигнато споразумение, ръководството ще премине към "План Б", който предвижда намаляване с 10% на дълечните полети и съкращения.

"Нямаме друг избор, освен да подобрим производителността си или да намалим амбициите си", каза Гаже.

Дългите полети са основен източник на приходи за компанията, в момента само 50% от тях са печеливши, пише Фигаро.