Франция се ангажира със стартъпите в аерокосмическата индустрия

Еманюел Макрон на Авиосалона в Бурже

22.06.2015 | 13:04
Франция се ангажира със стартъпите в аерокосмическата индустрия

На Авиосалона в Бурже министърът на икономиката и индустрията на Франция Еманюел Макрон посети палатата на Starburst Accelerator и обеща оттам открита и мащабна подкрепа за иновациите в аерокосмическата индустрия.

Ключов играч в сектора на аерокосмическите стартъпи Starburst Accelerator насърчава растежа на младите компании като ги подкрепя в търсене на поръчки с установените играчи в сектора.

В икономическа среда, характеризираща се с възход на иновациите, потенциалът за ръст на стартъпите се признава единодушно, наред с нуждата от нови методи на финансирането им.

Френският министър на икономиката подчерта необходимостта от присъединяването на признати имена към младите компании чрез участие на лидерите на икономическия растеж във фондовете за развитие на аерокосмическата индустрия. За да поддържа водещата позиция на Франция в бързо развиващия се сектор, което се смята за жизненоважно за страната и икономиката й, всички компании от сектора бяха призовани да диверсифицират иновационните си стратегии и инвестиционен избор.

 

“Характерът на френската прецизност в аеронавтиката минава през подкрепа за тези стартъпи. Призовавам утвърдените лидери в сектора и особено GIFAS да подкрепят цялата им екосистема и финансиране”, каза Еманюел Макрон преди да предложи на президента на GIFAS да работи по въпроса със Starburst Accelerator.

 

 

Starburst Accelerator, основан през 2014 от IMPULSE PARTNERS, е акселератор на иновации в аерокосмическата индустрия. Подкрепен от Airbus, Panasonic, Hutchinson, Thales, Safran ou Air France-KLM и Panasonic, компанията е една от първите в света. Starburst Accelerator участва на Авиосалона в Бурже заедно с около 20 стартъпа /от общо 30/ и представи софтуер, технологични иновации и новости в авиониката. В момента работят акселератори в Париж и Лос Анджелиз, нови се очаква се бъдат открити в Германия след това в други страни.

 

В последните месеци се засилва работата по дигитализацията в сектора. Safran създаде лаборатория и подразделение за големи масиви данни. Airbus не закъсня и отвори своята лаборатория ProtoSpace, наред с акселератора на стартъпи BizLab. AirbusGroup отвори център за иновации в Силициевата долина с бюджет от 150 млн долара.

 

Цифровите технологии, интегрирани в производствените цикли продължават да се развиват. Turbomeca /Safran/ се насочи към 3D принтирането, Latecoere вече използва аугментираната реалност /AR/ за контрол на производството на кабели, Daher ще инвестира много средства в роботи.

 

Всички големи имена са включени в глобалното движение. Ако General Electric е една от на-йнапредналите компании в областта на цифровите технологии в авиоиндустрията- компанията спечели 1 млрд долара през 2014 от бизнеса си с анализ на данни– Bombardier, Rolls-Royce, Boeing и Pratt & Whitney също са в глупата.

 

Защо е този интерес?

Технологиите достигнаха зрялата си степен на развитие, с други думи - те вече носят печалба. И това не е всичко: при липсата на радикална нова програма в аерокосмическата индустрия в близките 10г. изглежда това е идеалното средство за оползотворяване на времето за разработка на нови услуги (прогнозируема поддръжка, управление на въздушния трафик...).

Докато бюджетите за отбрана, които подкрепят развитието и на гражданската авиация чрез иновации– в много страни остават ограничени, цифровите технологии се възприемат като източник на идеи, изискващи по-малко разходи … Засега еволюцията напредва бавно.

"Предизвикателството на цифровизацията е основата на бъдещето, но ще изисква много време", предупреждава Филип Боаса, консултант на Deloitte.  "Аеронавтиката е много подредена вселена. Нейният приоритет е сигурността, а проблемите не могат да се заобикалят."

Социалните и културни ограничения също са факт в сектора, известен със своя консерватизъм. Извън предизвикателствата на технологиите, индустриалците трябва да убедят екипите си в добронамереността на цифровизацията.

Що се отнася до собствеността на данните, тя се превръща в огромен казус, както е в автомобилния сектор: авиокомпании, производители на самолети, шофьори, пилоти, всички искат данните! И целта е една - да се извлекат ползи.

 

Индустриалците знаят много добре, че ако не побързат, другите ще ги настигнат. Подобно на Uber, чието мобилно приложение разтърси таксиметровите услуги в света и SpaceX, който се превърна в сериозен конкурент в космическата индустрия.

"Това ни кара да сме много скромни", признава Фабрис Брежие, главен изпълнителен директор на Airbus.

Едно е сигурно: цифровизацията ускорява промените в сектора. Пътуването на един човек през 2015 би учудило пътника през 2030, както и ни забавляват хората от епохата на кметът Ебрам Пфейл, първият пътник първия търговски полет Сейнт Питърсбърг-Тампа преди 100г.