Как се задържат клиентите: съветите на Ричард Брансън

Милиардерът залага на директния контакт

26.12.2015 | 14:48
Как се задържат клиентите: съветите на Ричард Брансън

Всички предприемачи се изправят пред една и съща тежка задача: не само да намерят клиенти, но и да ги задържат, пише основателят на Virgin Atlantic Ричард Брансън в блога си. Ето съветите на милиардера:

 

1. Първо: нуждите клиента

"Спрете и планирайте как да изведете компанията си на следващото ниво", казва Брансън.

"Най-напред се поставете на мястото на клиентите си. Често компаниите бързат да печелят, а нуждите на клиентите остават пренебрегнати".

 

2. Второ: стратегията

За мечтателя Брансън реалистичната стратегия е много важна:

"Малката ни група клиенти е доста лоялна и скоро открихме, че се състезаваме с най-големите авиокомпании. Ключът към успеха са реалистичните очаквания. След това изпълнението им, след това подобрението им - по възможност неочаквано и добре".

 

3. Трето: социалните медии

Брансън казва, че вниманието към социалните медии може да ви помогне да откриете какво мислят клиентите за продуктите и услугите ви. Това може да е ценна информация за посоката на вашата реклама. Най-добре е да говориш лично на хората, смята предприемачът.

"След като се изправите срещу клиентите, вероятно ще ви отнеме няколко минути да обясните какво правите", казва Брансън. "Ако отнеме повече време, вероятно не сте на прав път. Уверете се, че сте обмислили какво казвате и го кажете лично на тях".

 

4. Четвърто: сложете името си

"Разчитаме на смарт промоции, за да привлечем внимание към името Virgin в новините", казва Брансън.

"Използвам всяка възможност - от опит да счупя рекорд с полет с балон по света до най- поява в реклама на American Express, където използвах кредитната си карта, за да заредя моя 747!".

 

Привличането на клиенти е най-голямото предизвикателство за всеки бизнес, но както казва Брансън:

"След като сте си отгледали лоялна база потребители, бизнесът ви ще процъфтява".

 

Boeing 747-400

Най-новият проект на сър Ричард Брансън е да пуска търговски полети в космоса, като ги извежда с Boeing 747-400. Virgin Galactic, компанията за космически транспорт на милиардера показа самолета в началото на декември. Самолетът се нарича Cosmic Girl и плановете за него са да извежда сателити в орбита от всяка точка на света, вместо както досега това се прави само от ракетни площадки.

 

Как шефът на Virgin планира да направи реалност търговските космически полети?

2004:     Сър Ричард Брансън основава Virgin Galactic и обещава първия полет през 2007

2007:    Трима работници умират при експлозия по време на изпитанията на SpaceShipTwo. Ню Мексико се съгласява да построи космически център за 250 млн.долара, наречен Spaceport America.

2008:    Сър Ричард казва, че първият полет ще се осъществи до 18 месеца.

2009:    Сър Ричард казва, че полетите от Spaceport America започват след две години. Представен е SpaceShipTwo.

2010:    Virgin Galactic наема Джордж Уайтсайдс от NASA за свой главен изпълнителен директор. Суверенният фонд от Абу Даби Aabar взема 32% дял във Virgin Galactic за 280 млн. долара.

2014:    Сър Ричард обещава първият търговски полет ще стане в началото на 2015. По-късно през годината става фатален инцидент при тестовото изстрелване на SpaceShipTwo.

2015:    Virgin Galactic обявява сделка с OneWeb. Компанията се готви за масово производство на LauncherOne.

/Корица: туитър/