Астрономите откриха нова млада планета, подобна на Юпитер

Новият свят, известен като 51 Eridani b, е "само" на 20 милиона години

14.08.2015 | 16:55 Редактор: Ирина Георгиева
Астрономите откриха нова млада планета, подобна на Юпитер

Астрономите откриха планета, която се намира на 100 светлинни години и е "млада" версия на Юпитер, съобщи BBC. Новият свят, известен като 51 Eridani b, е "само" на 20 милиона години - което е като "малко дете" според астрономическите стандарти.

Откритието е направено от Gemini Planet Imager (GPI), който търси слаби и млади планети, обикалящи около ярки, сравнително близки звезди.

Новият свят разполага с най-силния метанов маркер, засичан някога на космическо тяло извън Слънчевата система. На предишни подобни на Юпитер планети са открити бледи следи от метан, което ги прави по-различни от тежките метанови газови гиганти, които се намират в нашата Слънчева система.

Има засечена вода на откритото космическо тяло, показва GPI.

Изводите на астрономите са, че новооткритата планета може би е сходна с тези от Слънчевата система, което може да даде на учените информация за образуването на огромните космически тела.

По-голямата част от другите намерени Слънчеви системи са много по-различни от нашата. Те са с масивни планети - наречени "горещи Юпитери" - обикалящи близо до звездите си. Това отчасти се дължи на факта, че тези системи се откриват по-лесно със сегашните техники, които се използват за търсене.