10 принципа за успешна корпоративна репутация

Пиар експертът Любомир Аламанов, гост в "Десет" на 1 февруари

03.02.2016 | 11:06 Редактор: Ирина Белчева
10 принципа за успешна корпоративна репутация

Триковете на корпорациите да ни спечелят като клиенти са безброй много, всекдневно съзнателно или не попадаме в техните "мрежи" - рекламни послания и маркетингови стратегии. Но при вземането на решение върху какво да се спрем, разчитаме на репутацията на конкретната компания. Любомир Аламанов гостува на Ирина Белчева в студиото на предаването „Десет“, за да разкаже как се гради успешен бизнес имидж. Любомир е специалист с над 20-годишен професионален опит в сферата на рекламата и пиара, и създател на комуникационна агенция.

Ето какви са неговите 10 закона за успешна корпоративната  репутация:

1. Изграждайте и поддържайте корпоративна идентичност - винаги се започва с разкриването на идентичност. По нея ще ви разпознаят. След като сте станали разпознаваеми, започват да ви свързват и с други качества. Тук идва ред на корпоративния имидж.

2. Корпоративен имидж  - всяка фирма през годините трябва да има консистентни послания и усилия, за да прави последователни стъпки, които не се различават, защото изграждането на подобна репутация не е състояние, а постоянен процес.

3. Визия и мисия  – те начертават пътя на компанията. Къде иска да отиде и защо - не знаеш ли къде отиваш, няма начин да стигнеш някъде. Един от проблемите с брандинга на България е, че ние не сме решили дали искаме да се позиционираме като ИТ държава, или като туристическа дестинация. 

4. Стратегия и официална политика или основният начин, по който компанията отива към своята цел и постига визията си. Добре е всяка компания да знае и спазва това правило. Официалната политика не е само за големите компании - постепенно всички отиват в тази посока. 

5. Поддържане на корпоративна култура – нужно е мениджърът да бъде част от екипа, да не гледа отвисоко и при гаф, компанията да се извини задължително. Без честност и откровеност не може да съществува висока репутация. Отделният човек, фирма, министър, правителство – всички са единици и част от обществото, и при грешка, всеки трябва да има доблестта да се извини.

6. Корпоративни комуникации – за добра комуникация е нужна добра комбинация от предварително подготвени идеи, процедури и конкретно вглеждане в настоящето. Не е добре нито да се следват само процедури от миналото, нито да се реагира на момента без да се спазва общото разбиране.

7. Корпоративна социална отговорност – често фирмите не искат да пускат пресинформация колко добрини са сторили. А това трябва да се адмирира. Но тук най-важната дума е устойчивост

8. Поддържане на устойчивост на кампаниите  -  продължителното, ангажирано отношение показва, че компанията наистина иска да реализира започнатото.

9. Еmployer branding или създаване на представа какъв работодетел е компанията. Въпросът вече не е какво аз мога да направя за организацията, а какво тя за мен. Един от най-ценните ресурси за фирмата е нейният служител, ако тя не го брани, няма шанс да наема нови хора и да се развива. 

10. Изграждането на репутация е процес, а не състояние – доверие трябва да се трупа, защото в случай на криза и слаба репутация, най-малкият проблем отвява компанията. 

Вижте повече във видео: