Денят ON AIR

Всеки делник от 19:30 часа
още

70% от българските компании проучват клиентите си в Интернет

Светла Петрова, ЕОС Матрикс в Денят он ер, 27 април 2014

27.04.2014 | 21:46
70% от българските компании проучват клиентите си в Интернет

Повечето фирмите в България проучват клиентите си, една трета го правят винаги, над 70% - по интернет, сочи изследване на ЕОС Матрикс.

Докладът е изследвал начина на проучване на клиентите от фирмите, търговската обезпеченост на вземанията и подходите и методите, използвани в последствие. Обхванати са били 4000 фирми, от които 303 с проблеми в задълженията. Избраните 4000 фирми са били избрани сред малки и средни компании с годишен оборот 4-10 млн лв.

Изследването е установило, че повечето фирми осигуряват документално вземанията чрез договори, фактура и протоколи. Най-често при забавени плащания се дава срок от два месеца за уреждане на задълженията си, но на практика се получава толеранс от средно седем месеца. Тези срокове дават основание на се създаде равенство между просрочие и забавено вземане и една  пета от фирмите трудно дефинират кога дадено вземане става трудно събираемо, обясни Светла Петрова, търговски мениджър на ЕОС Матрикс в Денят он ер с Ивайло Лаков на 27 април 2014.

Средното задължение е 84000 лв от клиент, като средно над 20 клиента бавят плащания, или 1,6 млн лв несъбрани за средна фирма в България, е показало проучването.

Целият разговор - във видеото.

ЕОС Матрикс е фирма за управление на дългове с 270 служители, член на Асоциацията на колекторските агенции в България. Основана през 2002, през 2005г. се присъединява към EOS Group, обхващаща финансовите услуги на ритейлъра Otto Group /основана 1949г. в Германия с 50000 служители в 20 страни в Европа, Сев. Америка и Азия/. ЕОС Group има 112,5 млн евро печалба за 2013.