Турските граждани ще получават визи по-лесно през зимата

Бизнесът поиска анализ на конкурентните туристически предимства на България

02.12.2014 | 12:37 Редактор: Ирина Георгиева
Турските граждани ще получават визи по-лесно през зимата

Процедурите по издаването на визи със съседни на България страни ще бъдат по-облекчени, по инициатива на министъра на туризма Николина Ангелкова. Смекчените процедури са с цел насърчаване на туристическите пътувания от Турция към България през зимния сезон, са дадени указания на българските консулства в Турция да се издават двукратни и многократни тримесечни визи за турски граждани, които искат да посетят българските курорти. Мярката важи за периода на зимния сезон. 

По предварителни данни се очаква ръст на зимния туристически сезон у нас с около 4-5%, а най-много туристи от съседните ни страни да дойдат от Турция (ръст от 10%), от Сърбия и Гърция (ръст от 5%), от Република Македония и Румъния. Това съобщи министър Ангелкова на поредната си среща с бранша, която имаше за цел да обсъди предстоящите маркетингови инициативи за промотиране на България като туристическа дестинация през следващата година.

На срещата бяха представени основните дейности, които ще реализират тази намерения – водещите борси и изложения, в които България ще участва, интегрирани комуникационни кампании на целеви и стратегически пазари, бизнес форуми у нас и в чужбина, допълнителни активности, които ще бъдат организирани в рамките на съпътстващи събития – като българската изложба в Лувъра, Световната ски купа в Банско през февруари-март, инициативи, свързани с избора на София за европейска столица на спорта, и други важни за имиджа на страната ни мероприятия.

От своя страна бизнесът поиска да бъде направен анализ на конкурентите предимства на България, тъй като това ще позволи ясна и адекватна рекламна стратегия на страната ни, каквато в момента липсва. Браншът поиска и прозрачност на разходваните средства за реклама на страната ни и отчет на ефективността на бъдещите дейности. Ангелкова покани представителите на бранша до средата на следващата седмицата да дадат конкретни предложения за допълнение на обсъжданите маркетингови активности, за да може след това проектът за национална реклама на България за 2015 г. да бъде представен на Национален съвет по туризъм.