Лицата на Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria разкриха тънкостите на журналистиката пред десетки деца

Част от водещите на двете телевизии предадоха знанията си на малчуганите по време на Базара на професиите 2019

26.11.2019 | 10:03
Лицата на Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria разкриха тънкостите на журналистиката пред десетки деца

Десетки бяха интервютата, които бъдещи журналисти направиха на съвместния щанд на Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria по време на Базара на професиите 2019. Най-ранобудната екранна двойка на Bulgaria ON AIR Златимир Йочев и Гергана Венкова, както и сутрешният бизнес тандем на Bloomberg TV Bulgaria Живка Попатанaсова и Христо Николов разказаха на децата какво е да си водещ на сутрешен блок.

Как се правят новините показа пред десетки водещата на Новините ON AIR Десислава Атанасова, а лицето на спорните емисии Ваня Симонска показа тънкостите при отразяването на всичко важно от света на спорта.

"Важно е от ранна детска възраст децата да знаят към каква професия могат да се ориентират, какво им допада. Надяваме се да им помогнем като им разкажем за мисията на журналиста", каза и водещата на публицистичното предаване "Брюксел 1" Милена Милотинова.

В базара се включи и Десислава Джерманска, която зрителите познават от предаването за бойни спортове BOEC.BG.

Петото издание на уникалната за страната инициатива “Базар на професиите”, организиран от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, привлече близо 2000 посетители. Сред тях бяха ученици, учители и родители, 20 организации и над 40 лектори.  

“Радваме се, че тазгодишното издание на Базара бе посетено от много подрастващи, на които предстои да направят отговорния избор на професионална област за реализация и да кандидатстват в подходяща професионална гимназия.  Той бе разпознат и посетен и от много гимназисти, които търсеха информация и контакт с професионалисти относно спецификите на специалностите в избраната от тях професия. Това бе ценна възможност за тези младежи. Техният интерес и присъствие е висока оценка за нас, защото те са тези, които могат и взеха най-много от нашето събитие и осмислиха в най-голяма степен и инвестициите на време за подготовка и участие в Базара на професиите. Още повече, те са във възраст, в която са много взискателни”, коментира председателят на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД) Огнян Траянов.

“Тази инициатива е изключително ценна за обществото и среща подкрепа в лицето на Министерството на образованието и науката. Тя не само помага на децата и младежите в тяхното професионално ориентиране и избор на житейски път. Дава им възможността да разберат, че всеки един човек е нужен за света – заради своята уникалност и креативност, независимо каква професия упражнява. Инициативата има и сериозна роля за укрепване на връзката със семейството, повишаване на разбирането за съвместни отговорности, за насърчаване на предаването на една професия от поколение на поколение” – отправи поздравление към участниците зам. министърът на образованието и науката Деница Сачева.

“Едно от големите предимства, което деца и родители виждат вече пета година, е, че Базарът обяснява нагледно какво представляват сложни професии, а и намира и показва връзката между знанията, които учениците получават в училище и бъдещата им професионална реализация”, разказва изпълнителният директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН Дарина Георгиева.

“Базар на професиите” е част от програмата “Гордея се с труда на моите родители” на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. От своето начало над 5200 деца са гостували на работното място на своите родители, а над 8000 други участници са се запознали с различни професии по време на открития годишен Базар на професиите.  Отворено е записването за издание 2020, което ще се проведе през ноември идната година. Отговорните компании, които припознават за свои ценностите на инициативата, могат да заявят участие още на този етап.

Компаниите в Мрежата се стремят да бъдат иноватори не само по отношение на продуктите и услугите, които предлагат, но и при решаване на обществените предизвикателства.

Петото издание на “Базар на професиите” се осъществи с медийното партньорство на Economy.bg, Investor.bg, Bulgaria ON AIR, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, Teenproblem.net, Az-jenata.bg, b2b Media, Детски дневник, Жената днес, Mama Ninja, ПоПоТам, Майко мила, Mediabricks.bg, Danybon.com, Computerworld.bg, LoveTheater.bg, Аз чета, Uspelite.bg, Sofia Plays.