Велико откритие: Учени засякоха гравитационни вълни

Преди 100 години Айнщайн допуска съществуването им

12.02.2016 | 14:44 Редактор: Ирина Георгиева
Велико откритие: Учени засякоха гравитационни вълни

За първи път в историята учени засякоха гравитационни вълни. За тяхното съществуване преди 100 години предрече Алберт Айнщайн. Експерти коментират, че това се смята за най-голямото откритие във физиката от десетилетия и разкрива възможност за нова фаза в изследванията на Космоса.

Още по темата

Учени от три водещи американски университета съобщиха за съществуването на гравитационните вълни. Така те потвърдиха хипотезата за деформации във време-пространството.

Според експертите засечените гравитационни сили идват от сблъсъка на две черни дупки, които са 30 пъти по-големи от Слънцето и се намират на 1.3 млрд. светлинни години от Земята.

През последната една пета от секундата на сливането, черните дупки са отделили в космоса 50 пъти повече енергия под формата на гравитационни вълни, отколкото цялата Вселена е излъчвала към този момент в светлина, радио вълни, рентгенови лъчи и гама лъчи взети заедно.

"Велико, грандиозно откритие. Това е нов пробив в астрономията. Айнщайн щеше да е щастлив, тъй като неговите предсказания се сбъднаха", заяви учен.

През 1916 г. Айнщайн допуска наличието на гравитационни вълни при развиване на своята прочута Теория на относителността. В нея той описва гравитацията като изкривяване на пространството и времето, предизвикано от присъствието на материя.

За практическото доказване на твърдението му обаче беше необходимо създаването на изключително прецизна техника.