BMW 7 Series е върхът на бранда: Робъртсън

Йън Робъртсън, директор Продажби на BMW

11.06.2015 | 14:59
BMW 7 Series е върхът на бранда: Робъртсън

Британският член на борда на BMW каза за ITV News, че иска Великобритания да остане в ЕС. Йън Робъртсън настоява, че несигурността, създадена от перспективата за референдум във Великобритания в момента не засяга инвестициите на BMW в заводите на Mini и Rolls-Royce. Какъвто и да е изходът, каза Робъртсън, BMW ще продължи да продава коли във Великобритания, но бе много по-предпазлив в отговора си за бъдещото производство на Острова.

"Великобритания е четвъртият ни най-голям пазар в света. Миналата година имахме над 200 000 продажби там, 200 000 нови клиенти във Великобритания. няма да ги изоставим. Затова сме ангажирани с Великобритания. Като казвам това, бихме искали тя да остане в ЕС", каза Робъртсън, цитиран от ITV.

Новата BMW 7 Series бе представена в Мюнхен. Половината от всички модели на новата седма серия на BMW ще се продават в Китай, но Робъртсън каза за ITV, че се надява да продава и в Европа, защото икономиката се възстановява. Автопроизводството във Великобритания вече достига предкризисните нива. BMW Group притежава четири завода във Великобритания, където работят над 46 000 души.

 

Новото BMW 7 Series 2016: по-голямо от всякога

Новата седма серия на BMW се предлага отново с нормална и дълга база. Въпреки това колата е цели 130 кг по-лека от стария модел, благодарение на технологията на подсилена пластмаса с въглеродни влакна /CFRP/ и по-лек двигател.

Новият луксозен дизайн е съчетан с възможности за управление на електрониката на таблото с жестове. Технологиите включват безжично зареждане на телефона, масажиращи седалки и преносим 7-инчов таблет, който може да управлява функции в и извън колата. Има дори ароматизатори, асистирано и самостоятелно паркиране, аларма за минаване на червено.

Новата седма серия на BMW цели да запази репутацията на производителя сред конкуренцията. Цената от 63 хиляди паунда за 730D става 67 хиляди паунда за дългата база и 72 хиляди паунда за 740Ll.

 

Коментар от Мюнхен на Йън Робъртсън, директор Продажби на BMW за Bloomberg

 

Какво е значението за финансите на BMW пускането на новия модел?

Всичките ни коли за важни, но определено седма серия е върхът на бранда. Това е колата, която носи новите технологии и иновации. Разбира тя е оценена от лидерите на мнения от цял свят. Това е много важен момент за нас. Представихме шестото поколение на седма серия.

 

Когато представихте колата казахте, че тя има ореол. Смятате ли, че този модел ще ви даде тласък в битката с Mercedes и Audi?

Ние сме много успешни по цял свят. Цялата година ни е силна. Тази кола ще даде тласък в края на годината и началото на 2016, защото я пускаме през есента. Мога да ви кажа, че имаме още коли на поточната линия, които ще бъдат пуснати тази година. Затова съм убеден, че ще продължаваме да виждаме ръст по света с продуктите на BMW през 2015.

 

Тази кола е пълна с нови технологии. Неотдавна чухме от главния изпълнителен директор на Audi, че електрониката ще стане така важна за клиентите, както и традиционните характеристики като мощност и управление. Какво мислите - докъде бизнесът ви е посветен на традиционното автопроизводство и докъде - на електрониката?

Винаги сме били технологична компания и това е в ДНК-то на BMW. Ако се върнем назад преди 99г., ще видите, че винаги сме внасяли иновации и технологично позициониране, което е движило компанията и цялата индустрия. Мога да се върна към предишното поколение на седма серия, когато бяхме първите, въвели сателитна навигация в кола. Днес това вече е обичайно за целия автомобилен свят. В тази кола зад мен ще видите много други световни премиери или първи опити в индустрията.

Например ние въведохме жестов контрол. Можете да усилите радиото с жест, или да приемете или откажете телефонно обаждане - с друг. Има и други технологии като самостоятелно паркиране. Функционалността е ясна - тя позволява на шофьора да си гледа пътя. Ние сме първите, които сложихме дисплей, така че да не ви се налага да поглеждате надолу към навигационната система или радиото. Имате дисплей пред очите.

Можете да слезете от колата и да застанете през гаража, да натиснете бутона в ключа и колата ще влезе сама в гаража. Много е удобно, ако живеете в градска среда с ограничено пространство. Няма да имате нужда да се измъквате от колата с усилия.

Това се съчетава с много други характеристики, които я поставят начело по технологии. Аз смятам, че точно това се очаква от BMW.

 

И с подгряващи се облегалки за ръцете, както разбирам. Аз търся точно това.. Кажете ни за тези технология. За големите масиви данни. Толкова много време отделяме да питаме компаниите за данните, които събират. Какви данни събирате вие от седма серия? Какво можете да научите за начина на шофиране и използване на колата и какво можете да направите с тях?

Първо, данните в колата принадлежат на колата, т.е. на клиента. Има характеристики като например ако въздушната възглавница се надуе при катастрофа, колата автоматично ще се свърже с кол-център. Кол-центърът ще потърси колата и ако няма отговор, ще бъде изпратена Бърза помощ. Това е моментът, в който данните излизат от колата.

Що се отнася до това, което става в колата, има много елементи, които оформят пътуването по нуждите на клиента. Например да седалките имат сензори, които установяват дали пътникът е възрастен или дете. Какво следва от това? Колата програмира ербега да се отвори на такава височина, според теглото, височината и възрасттана човека. Тези данни остават в колата.

Това, което клиентите искат днес е много повече свързаност. Но отново, това е избор на клиента. Свързаността или свалянето на приложения в кола като седма серия - ние си имаме собствен AppStore - е вече възможно. Това ви носи развлечения, целия ви офис - в колата. Но отново настоявам, че данните остават в колата.

 

Чета, че 730 D вероятно ще се продава най-много от всички модели в серията? Все повече чета, че дизеловите автомобили ще бъде наказвани в големите градове като Лондон. Смятате ли, че това ще ви се отрази силно?

Дизелът е преобладаващо европейска идея. В САЩ или Азия продаваме главно бензинови. Дизелът днес обаче е много чист. Нашите коли са Евро-6 - това е най-новата технология. Имат специални филтри. Така че ние изпълняваме - по разбираеми причини - всички високи стандарти в автоиндустрията.