Жегата кара потребителите да купуват неразумно

Лошото време през зимата влияе при избора на кола 4х4.

04.08.2012 | 14:08
Жегата кара потребителите да купуват неразумно

Необичайното време кара потребителите да правят непрактични избори, когато пазаруват, особено, ако става дума за покупка на имот или кола. Според  изследване на екип учени от няколко американски университета, домове с централен климатик и плувен басейн се купуват по-често, ако по време на огледа времето е било горещо. Авторите на проучването са изследвани около 40 милиона продажби на нови автомобили и над 4 милиона жилищни продажби в периода 2001-2008 година.

Изследователите са открили, че ако средната дневна температура при продажбата на къща с басейн е била 42 градуса по Целзий, то купувачът е платил с 0.65% повече, отколкото друг, който е купил такава къща, при температура от 17 градуса по Целзий.

Освен това проучването показва, че потребителите са по-склонни да купуват кабриолет, когато е горещо или небето е ясно. Според учените, когато тези условия са налице, продажбите на такъв тип автомобили скачат с около 22%. Експертите обаче достигат до извода, че в доста случаи потребителите съжаляват и се опитват да върнат неразумната покупка.  

Лошото време през зимата също влияе при избора на кола 4х4 или с по-тъмен цвят.  Изследователите са установили, че наличието на сняг също увеличава продажбите на високо проходими превозни средства с около 2%.