Рекламодатели се оттеглят от британски таблоид

Изданието беше обвинено в хакерска намеса на мобилния телефон на изчезналата 13-годишна ученичка Мили Даулър.

06.07.2011 | 13:35
Рекламодатели се оттеглят от британски таблоид

Отлив на рекламодатели очаква британския таблоид News of the World  след поредица от скандални разкрития. Изданието беше обвинено в хакерска намеса на мобилния телефон на изчезналата 13-годишна ученичка Мили Даулър. Впоследствие мъртвото тяло на момичето беше открито от полицията. След като проникнал в гласовата поща на телефона, за да се добере до ценна информация, частен детектив, нает от News of the World, изтрил част от съобщенията. Така са били  унищожени улики и е било  възпрепятствано разследването, смятат от Скотланд ярд.
Случаят около изчезването на момичето е от 2002 г., като нейният убиец беше осъден тази година.
Действията на екипа на  британския таблоид предизвикаха жестоки критики в обществото, в които се включи и премиерът на страната Дейвид Камерън. Скандалът ще се отрази, както на престижа, така и на джоба на собственика на таблоида - Рупърт Мърдок.
Автомобилният гигант Ford заяви, че спира рекламите си в изданието с мотива, че е „компания, която се грижи за стандартите на поведение на служителите си, и на тези, с които има външни контакти.” Две други водещи фирми потвърдиха, че също обмислят изтегляне на рекламите си от вестника.
Родителите на момичето заявиха, че ще подадат жалба срещу изданието за нанесени щети.
Случаят с кибератаката, съвсем не е първият скандал около News of the World. По-рано вестникът призна, че в продължение на дълги години е подслушвал членове на британската кралска фамилия, известни личности и политици. Срещу компанията бяха заведени десетки дела за компенсации.