Интервю на Стивън Удвар-Хейзи, генерален директор на Air Lease за Bloomberg.
Air Lease направи много големи поръчки във Фарнбъро. Днес и вчера, от Airbus, Boeing.. Да започнем със сделката за Airbus. Това е голяма поръчка с neo. Голямо доверие за новия тренд за преоборудване на стари модели с нови дигатели.
Вчера Air Lease направи поръчка за 60 допълнителни А321Neo.
А321 e по-дълъг от семейството на А320, с до 240 седалки и е много икономичен.
Харесва ли ви идеята да добавяте нови двигатели на стари модели? Разумно ли е за вас, като лизингова компания?
Да, разумно е и за авиокомпаниите. Те получават около 15% икономии на гориво. По-ниски разходи за поддръжка, по-ниски емисии. Самолетът е по-екологичен, по тих - една стъпка напред.
Какво ни говори това за авиационния цикъл, в който тази година във Фарнбъро лизинговите компании играят толкова голяма роля. Те правят много големи поръчки.
В последните 10г. общността на лизинговите компании се разви от 10% пазарен дял до 50% от общия пазар на покупки на самолети.
.. Един бизнес джет се опитва да ни заглуши..
Лизингът на самолети се превърна в основен начин, по който авиокомпаниите финансират самолетите си.
Сега лизинговите компании са основният клиент.
Невероятно е. Това е голяма, структурна промяна в индустрията. Не става дума за някакви цикли - като капацитет.
Лизингодателите все повече се превръщат във фактор в индустрията, те играят ролята на дистрибуционен канал в цял свят.
Къде пласирате тези самолети? Къде виждате търсене?
Развиващите се пазари в Азия, Китай, Латинска Америка, Европа. Близкият Изток. Пазарът е глобален.
Да ви питам за този глобален бизнес, защото вие, както много други лизингови компании доставяте самолети на Русия. Трудна работа ли стана това в момента?
Трудно е, но всички наши операции в Русия са за продукти на Boeing и Airbus. Нямаме лизинг на руски самолети.
Ние носим 737, самолети от семейството на А320 на големите руски авиокомпании.
Ако има нови санкции срещу Русия, бизнесът, основан на модел като вашия, би трябвало да се промени.
Съществуващите самолети обаче ще бъдат защитени. Ще бъде засегнат само допълнителния бизнес.
А това е само един пазар, както казвате. Китайският пазар - китайските производители на самолети се опитват да настигнат Boeing и Airbus. Имат много работа обаче. Дали това би било интересен тренд?
Първоначално основният производител на граждански самолети в Китай, Comac, се насочи към вътрешните превозвачи. Опита се на влезе при китайските компании - Air China, China Southern, China Eastern с новите ARJ21 и 919.
Следващата фаза от развитието им ще бъде да излязат на международния пазар. Да изнасят самолети от Китай в чужбина. Вероятно до 8-10 години.
Няма замърсяване от заседналия танкер край Ахтопол
Милена Милотинова представи новия си филм в Мюнхен
Васил Терзиев скочи на кмета на "Люлин" за боклука: Все някой му е виновен
Асен Василев към Желязков: Подайте оставка, за да не се стигне до ексцесии
София е домакин на кампанията „5 минути за здраве“ с безплатни изследвания чрез иновативни технологии
Болки в кръста в напреднала възраст – невинаги е дискова херния
БЛС с две основни предложения за корекции в проектобюджета на НЗОК за 2026 г.
Как да постигнем здрава и сияйна кожа?
Уникално откритие в Александрия: Археолози се натъкнаха на кораб от Древен Египет
Комета може да унищожи Земята, твърди религиозен лидер
Астроном от НАСА с научни доказателства за произхода на Коледната звезда
Китай бързо настига САЩ в научните постижения
Благотворителен базар се провежда в Музей за нова история на Варна
Спипаха млад мъж с дрога във Варна
Среброто чупи рекорди! Засенчи златото с огромен ръст в цената
Надзорът потвърди: плащания към аптеките се отлагат – заплашени са хиляди пациенти
Шофьор получи 10 глоби, направени от друг водач
SpaceX напредва с плановете за най-голямото IPO на всички времена
Промишленото производство в България отново отбелязва спад през октомври
Броят на местата за настаняване расте през октомври с 2,7%, а на леглата – с 4,4 на сто
Шимкус от ЕЦБ не съветва за нови лихвени намаления заради изненадващата сила на икономиката