Докато сезонът на коледния лов за подарци тепърва започва, онлайн пазаруването изпъква като очевиден победител, подпомогнат от увеличаващото се използване на мобилни телефони, пише Wall Street Journal.
Електронната търговия заема 25% от потребителските разходи по време на "Черния петък" в САЩ и два дни преди него, което е над миналогодишните 18% и близо двойно повече спрямо същия период четири години по-рано, сочат данни на First Data Corp.
Онлайн пазаруването е по-популярно по време на коледния сезон, който започва около Деня на благодарността. За сравнение, онлайн продажбите през третото тримесечие са били едва 8,4% от общите продажби на дребно, според Министерството на търговията в САЩ.
В Черния петък и двата преди него общите разходи в САЩ са нараснали с 9% спрямо година по-рано, което е малко по-малко от миналогодишните резултати, тъй като през 2016 г. повече магазини не са работили в Деня на благодарността, посочват от First Data. В резултат общите разходи са били значително по-малки рано в четвъртък, но са скочили около 18 ч. местно време в същия ден, когато много от магазините на големите вериги са отворили врати.
По-голямата част от онлайн трафика е дошла от мобилни телефони. Adobe Systems, която е анализирала 23 млрд. посещения в уебсайтове, твърди, че телефоните са допринесли за 36% от онлайн продажбите в рамките на Черния петък тази година спрямо 26% през 2014 г. Wal-Mart Stores заяви, че 60% от онлайн поръчките в петък са дошли от мобилни устройства, което е с 50% повече спрямо миналата година.
Темпът на онлайн разходите се е запазил и в кибер понеделника, когато електронните продажби отчитат ръст с 12% спрямо миналата година до 3,45 млрд. долара според Adobe.
Растящите нива на онлайн поръчките ще тестват способностите на търговците да се справят с тях и ще подложат на изпитание логистичните им операции. Те ще донесат и допълнително напрежение на куриерските компании, които ще трябва да изпратят милиони пратки до домовете на потребителите в седмиците преди края на празничния сезон.
Продажбите дадоха силен старт на седмицата, включваща Черния петък, като нарастват с 5,3% на годишна база, посочват от First Data. Голяма част от растежа е постигнат в сряда, преди Деня на благодарността, тъй като американците започнаха пазаруването по-рано.
RetailMeNot, която анализира данни, свързани с отстъпките, откри, че 70% от търговците на дребно са започнали да промотират офертите си за Черния петък още преди Деня на благодарността, а средната продължителност на офертите е била 10 дни.
четете още новини в Investor.bg
Студентите в България празнуват днес, честит 8 декември
Новият кмет на Букурещ Чиприан Чуку – рокаджия, фен на Майкъл Джордан
Миланската „Ла Скала“ откри сезона с руска опера
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Еластография на панкреаса – ултразвуково изследване за ранно откриване на болести на панкреаса
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Тристранката се събира днес
Студентите в България отбелязват своя празник
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
ЕС оценява шансовете си без САЩ, а подкрепата сред американците за Украйна расте
Растящите дългове на германските доставчици на авточасти хвърлят сянка върху индустрията
Среброто и медта засенчват златото като топ метали с наближаването на 2026 г.
Само благословията на Тръмп няма да помогне на Джей Ди Ванс да стане президент на САЩ