Facebook за пореден път обяви, че променя алгоритъма, чрез който ни показва важна или не толкова важна информация в потока ни от новини. Този път промяната е относно показването на новини от различни сайтове, за да можем да четем по-интересно съдържание, пише Dnes.bg.
Новият фактор, който ще се включи в алгоритъма, ще може да предвижда колко време би прекарал един потребител в четенето на статия от Instant Articles или от друг пост в мобилния браузър на социалната мрежа.
Целта е Facebook да знае точно каква новина да покаже най-отгоре във фийда ни, за да ни е по-интересно и естествено, да прекарваме още повече време там.
Освен това, компанията търси и нови начини, чрез които да намали броя на постове, които виждаме от един и същ източник в потока ни от новини, без значение дали е бизнес страница или новинарски сайт.
Имайки предвид колко много време прекарваме, скролвайки из стотиците постове, една такава промяна на алгоритъма, по който Facebook класира най-важните за нас постове, си е предизвикателство. Ако този нов фактор успее да изпълни предназначението си, социалната мрежа ще може да ни показва подходящо и полезно съдържание в точното време, а не просто да показва новините в хронологичен ред.
Други промени в алгоритъма са по отношение на това колко време отделяме да "стоим" върху една статия, без значение дали сме я отворили или не. Роботът на Facebook ще може да отчита какво правим, след като сме кликнали върху статията и сме препратени към външен сайт - ако се върнем бързо към скролването във фийда, той приема, че новината не е била интересна и имаме нужда от още съдържание. Това веднага поставя постът надолу в класацията и няма да е от първите, които ще ни се показват в обозримо бъдеще.
И едва ли за някой е изненада, че с тази промяна за показването на релевантни статии от мобилния браузър, Facebook иска да се хареса на издателите и рекламодателите. Имайки предвид, че услугата за четене на статии директно във фийда Instant Articles вече е достъпна за всички медии, Facebook търси начин как хората да я ползват повече и повече. Така ще гарантира повече четения на статиите, които са основният фактор за това рекламодателите да я разпознаят като добра опция за реклама.
Ъпдейтът вече е в сила и през следващите седмици ще бъде пуснат за всички потребители. Относно бизнес страниците, Facebook не смята, че те ще имат съществени промени, но някои потребители може да виждат "малко повече" новини от тях, а други могат да виждат една идея "по-малко".
Започва изпълнението на плана за обезопасяване и буксировка на "Кайрос"
Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Росен Плевнелиев: Пътят пред Румен Радев е категорично разчистен
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Разкриха влиянието на Марс върху климата на Земята
Коледна изненада подготвя Делфинариумът във Варна
Кирил Петков: Станахме световен пример как изглежда демокрацията
Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Откриват ски сезона в Банско
19% от българите са енергийно бедни - не могат да отопляват домовете си
Представителите на Фед са разделени за рисковете за американската икономика през 2026 г.
SpaceX потвърди плановете за IPO и определи оценка от 800 млрд. долара
Иран вдигна цените на бензина за пръв път от протестите през 2019 г.
Стабилност в цените на световните пазари отчита Софийската стокова борса