Американският технологичен концерн Apple Inc. е създал таен екип, който да изследва промени в App Store, включително и нова стратегия в помощ на разработчиците, за да може техните приложения да се подреждат на по-видно място, предава Bloomberg, позовавайки се на запознати с плановете източници.
Сред обсъжданите идеи е и пускането на платено търсене, по подобен на Google модел, при който компаниите ще плащат, за да може приложението им да се показва в горната част на резултатите от търсенето на базата на това, което се търси от клиентите. Така например, разработчик на дадена игра може да си плати, за да може неговата програма да се показва нагоре в резултатите, когато някой търси "футболен мач", "пъзел с думи" или "блекджек".
Платеното търсене, което Google превърна в бизнес за милиони долари, ще предостави на Apple нов начин за печелене на пари от App Store. Нарастващите маркетингови бюджети на разработчиците за приложения, като например на създателя на "Clash of Clans” Supercell Oy, са се доказали като доходоносни източници на приходи за интернет компаниите, включително за Facebook Inc. и Twitter Inc.
Около 100 служители работят по проекта, включително и много инженери от рекламното поделение на Apple iAd, което преосмисля мащаба си, твърдят източниците, които не са поискали да бъдат идентифицирани, тъй като плановете са частни. Екипът е ръководен от вицепрезидента на Apple Тод Тереси, който ръководи и iAd.
Ако Apple прегърне тази идея, „това ще бъде огромно нещо", каза Кришна Субраманиан, съосновател на Captiv8, която помага за позиционирането на марките на пазара, използвайки социалните медии. "Всичко, което можете да направите, за да помогнете да привлечете внимание към приложението си и да получите органични сваляния, е от решаващо значение".
В допълнение към платеното търсене екипът обмисля и начини за подобряване на потребителското изживяване в App Store. Въпреки това обаче екипът работи отскоро и не е сигурно дали идеите ще се материализират наяве.
Apple отказва коментар по темата.
Самият App Store е важна част от бизнеса на базираната в Купертино, Калифорния, компания. Колкото повече софтуер свалят потребителите, толкова по-възможно е да купуват продукти на Apple, а не да преминават към такива на други производители. Успехът на магазина за приложения бе ключов фактор за превръщането на iPhone и iPad в толкова популярни устройства. App Store бе и опората на стратегията на Тим Кук в привличане на повече приходи от онлайн услуги. В момента Apple взима около 30% от таксата на всяка една продажба в магазина, което представлява огромна част от генерираните от услуги приходи в размер на 20 млрд. долара за последната фискална година.
Повече технологични новини четете на Bloombergtv.bg
Седмицата: Вот на недоверие, протести и контрапротести - ДПС излизат първи на 9-и
Йотова: Този вот на недоверие е различен
Нинова: Преправеният бюджет е по-голяма измама от предишния
Д-р Даниел Ставрев: 35 вече не е граница за успешна инвитро процедура, а индивидуална величина
Защо ставите страдат повече при студено време?
Откриха първия единичен ген, който директно причинява психични заболявания
Еластография на панкреаса – ултразвуково изследване за ранно откриване на болести на панкреаса
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
ООН иска по-малко пари за хуманитарна помощ с надеждата, че ще може по-лесно да ги събере
BNP Paribas продава дела си в AG Insurance на Ageas за 1,1 млрд. евро
Инвеститорите насочват поглед към решението на Фед за лихвите тази седмица
Японските власти потвърдиха по-дълбокото свиване на брутния вътрешен продукт