Kabam пуска играта Star Wars Uprising за Китай

Кен Уейфърд, главен оперативен директор Kabam

15.09.2015 | 12:18
Kabam пуска играта Star Wars Uprising за Китай

Кен Уейфърд, главен оперативен директор Kabam представя от Шанхай плановете на компанията за китайския пазар. Интервюто взе Ришаат Саламат в студиото на Bloomberg в Хонконг на 15 септември 2015.


Кажете ми с какво апетитът към игрите в Китай е по-различен от този в Калифорния или останалата част на САЩ?

В Китай съм, защото Китай стана изведнъж най-големият пазар за мобилни игри. В момента заема около 20% от глобалния пазар, който се оценява на 30 млрд долара.

Ръстът в Китай е по-висок от всеки друг голям играч. Те отбелязаха ръст 66% за година и продължават нагоре. Очакваме да постигнат ръст до 11,1 млрд долара до 2019. Затова съм тук.

Игрите в Китай са напълно различни от игрите на западните пазари. Всичко от AppStores, които на Запад са само два - на Apple и на Google, в Китай са над 200 различни. Тук имаме и много различни социални мрежи, докато на Запад са FB и Twitter. Тук имат WeChat и други социални среди, които са много по-различни от западните.

Затова като мислите за игри, трябва да разглеждате предпочитанията на потребителите. Как да се харесате на вкуса на китайските потребители, как да направите игра от нулата, която да им хареса.

 

Още по темата

Един от най-добрите начини да се харесате на потребителите е да имате нещо, което съществува. Правите игри, правите партньорства с LucasFilm или Disney. Колко е важна според вас холивудската връзка и ще имаме ли връзка с китайската филмова индустрия?

Нека започна с една от силните страни на Kabam - холивудските партньорства. Нашата компания има дълга история на мобилни игри, създадени с едни от най-големите икони на Холивуд. Ние направихме Fast And Furious с Universal, работили сме с Warner Brothers за Хобита и Lord of the Rings. Отскоро работим с Disney за съдържание на Contest of Champions на Marvel, която е в топ 10 на глобалния пазар с 46 млн потребители.

Миналата седмица пуснахме второто си партньорство с Disney. Star Wars Uprising - това е номер едно игра, сваляна за Apple на Запад и за три дни стигна до топ 3 на игрите на западните пазари.

 

Вие печелите, но имате ли план за излизане? Вероятно планирате продажба или IPO? Знам, че вече доста купувахте.

Да, доста купувахме. В момента сме насочени към ръст. Виждаме огромни възможности на китайския пазар. Три от съоснователите ни са американци от китайски произход. Имаме офис в Китай от 2000-та г. От пет години разширяваме офиса си тук. Вече имаме над 200 служители.

За пръв път започваме да правим игри в Китай за китайския пазар. Първата ни игра, която ще пуснем е Marvel Contest of Champions, която излиза в края на тази година. Както казах само тази игра е направила 400 млн долара за първите 7 месеца на пазара.

Много ми е приятно да обявя, че за пръв път в историята Kabam ще доведе мобилната игра Star Wars Uprising в Китай. Вие го чувате за пръв път сега, по Bloomberg.