Албумът на Тейлър Суифт 1989 няма да е достъпен в Apple Music

Изпълнителката не е съгласна с политиката на Apple за 3 месеца безплатен достъп до услугата Apple Music.

22.06.2015 | 16:22 Редактор: Велко Каменов
Албумът на Тейлър Суифт 1989 няма да е достъпен в Apple Music

Apple стартира новата си стрийминг услуга Apple Music на 30 юни и в опит да привлече повече абонати и клиенти, компанията предлага 3 месеца свободен достъп до услугата. Това обаче се случва за сметка на музикантите. Те няма да получат нищо за този период. На Тейлър Суифт това не и харесва и затова нейният албум 1989 няма да се предлага в Apple Music, съобщава Bloomberg.

1989 е един от най-успешните албуми за миналата година. Изпълнителката написа в Tumblr, че не е честно Apple да постъпва така с музикантите. Ето и точните ѝ думи: „Не е прекалено късно тази политика да бъде променена, което ще промени решението на хората от музикалната индустрия, които ще бъдат дълбоко афектирани от нея. Ние не искаме от вас безплатни айфони, затова не искайте от нас безплатна музика.”

Тейлър Суифт казва на сайта си, че иска да се направи нещо и политиката на Apple да се промени, не заради нея, а заради по-неизвестните музиканти, като хората от бандите, които не могат да живеят като обикалят на турнета и правят концерти. Тя използва възможностите си, за да се опита да допринесе за положителна промяна в музикалната индустрия.

Бизнес моделът в музикалната индустрия претърпя сериозни промени неколкократно. Apple изостана при последната промяна, след която фокусът се измести към стрийминга, вместо към свалянето на всяка отделна песен.  Компанията беше хваната в крачка от тази тенденция, макар че iTunes е най-успешният музикален магазин в света. Spotify и други по-малко популярни подобни услуги започват да се възползват от новата тенденция и Apple не иска да изостава. Компанията ще направи услугата Apple Music достъпна за 9,99 долара на месец, което е цена подобна на предлаганата от Spotify. Apple се опитва да се възползва от изместването на индустрията към стрийминг абонаментите и бързо да настигне останалите компании, които вече насочиха усилията си в тази посока.