Рисковете пред телекомуникационните компании

Коментар на Кристиян Гьоц от BDO International

15.05.2015 | 10:49
Рисковете пред телекомуникационните компании

Какви са рисковете за телекомуникационните компании? Коментар от Франкфурт на Кристиян Гьоц, BDO за Марк Бартън от Bloomberg TV в Лондон.

Рисковете и предизвикателствата за водещите телекомуникационни компании бяха публикувани в доклад на BDO International. Кристиян Гьоц, ръководител на Global Telco Team - BDO International, разговаря с Марк Бартън в предаването “Countdown.”.

Още по темата

Кристиян Гьоц, BDO:

 

Традиционните телекомуникационни компании са изправени пред конкуренцията на социалните медии като Facebook, Google и други, които навлизат на тяхна територия. Новите играчи на пазара увеличават конкуренцията и виждаме доста консолидация на пазара.

 

Как се справят традиционните телекомуникационни компании с нарастващата популярност на ползване на социалните медии, съобщения и мейли?

Забелязваме, че започват да инвестират в нови компании, например Deutsche Telecom стартира нов инвестиционен фонд. Инвестират 500 милиона в стартъпи и венчър капитал, само за да присъстват в правилния момент с новите технологии да могат да се конкурират с тях.

 

Deutsche Telekom стартира рекламна кампания в 12 страни под логото "Ние свързваме хората в Европа". Интегрираната кампания подкрепя стратегията на групата да стане "водещият телеком в Европа" до 2018, както бе посочено на World Mobile Congress. Компанията възнамерява да инвестира над 6 млрд евро в разширяване на европейските си мрежи до 2018, да приключи миграцията на клиентските номера към all-IP и да предложи повече базирани в облака трансгранични продукти.

 

"С нашата кампания искаме да предизвикаме интерес към факта, че Европа все повече се обединява и че Deutsche Telecom и нейните модерни технологии свързват хората и пазарите извън границите", каза Ханс-Кристиян Швайген, ръководител Бранд стратегия и маркетинг.

Кампанията стартира в Германия на 7 май, няколко дни по-късно - в Македония и Черна гора. Кампаниите за Полша, Чехия, Унгария, Хърватия, Холандия, Австрия, Румъния и Албания ще започнат през юни, включително по телевизията и широкоформатен печат. Ще тече и в социалните медии и на събития.

 

Инвестиционният фонд на Deutsche Telekom бе обявен на 14 ноември 2014. Половин милиард евро се добавят към инвестициите в съществуващия T-Venture и ще бъдат изразходвани за пет години.

Новата компания Deutsche Telekom Capital Partners (DTCP) ще консултира Deutsche Telekom по съществуващи инвестиции в STRATO, Interactive Media, Scout, Deutsche Telekom Innovation Pool (TIP) и T-Venture.

Deutsche Telekom предложи 900 милиона евро (1.01 млрд долара) за 49 процента дял в словашкия оператор на наземни и мобилни услуги, Slovak Telekom, които държавата продава, съобщиха за Ройтерс на 13 май 2015 двама неназовани представители на правителството.