Класическите спортни автомобили често се възприемат като върховен израз на инженерно съвършенство и страст към шофирането.
С годините около някои от тях се изграждат цели легенди – символи на престиж, мощ и емоция. Но зад лъскавия дизайн и емблемите на престижни марки често се крият проблеми, които могат да направят собствеността върху подобен автомобил не мечта, а кошмар.
Някои модели оправдават репутацията си и дори я надминават. Други обаче са сериозно надценени – налага се култ около тях, но реалността показва, че са ненадеждни, скъпи за поддръжка и податливи на повреди.
Представяме ви няколко спортни автомобила, които историята е запомнила с повече престиж, отколкото самите те заслужават.
Ferrari F355 (1994-1999)
90-те години не са най-силният период за Ferrari. С представянето на Honda NSX италианците се изправят пред японски конкурент, който предлага невероятна комбинация от прецизно управление, надеждност и цена, недостижима за Маранело.
Ferrari F355 трябваше да бъде отговорът – красив, елегантен и с вълнуващ 3.5-литров V8, развиващ над 375 к.с. Но зад еуфорията се крият сериозни недостатъци.
Проблеми с катализатора и електрониката водят до чести ремонти. Сервизната поддръжка е скъпа и сложна – дори за смяна на ремък трябва сваляне на двигателя.
Корозия и дефекти в боята са често срещани при по-старите екземпляри.
Maserati Biturbo (1981-1994)
Maserati Biturbo е кола с огромни амбиции – първият серийно произвеждан автомобил с двойно турбо, създаден да конкурира BMW и Mercedes-Benz. Той трябваше да направи марката достъпна за по-широка публика, но реалността се оказва друга.
Турбосистемата, новаторска за времето си, страда от течове на масло и прегряване. Електрическата система е непостоянна, а интериорът, макар луксозен, често се разпада преждевременно.
Лошата антикорозионна защита води до бързо ръждясване, особено по праговете и вратите.
Porsche 924 Turbo (1978-1982)
Когато Porsche търси начин да привлече нови клиенти през 70-те, се ражда Porsche 924 – първото Porsche с предно разположен двигател и задно предаване.
В основната си версия колата е твърде слаба, но Turbo вариантът обещава повече динамика – и донякъде я дава, докато не се появят проблемите.
Турбокомпресорът често дефектира, особено при липса на редовна поддръжка. Водната помпа и охлаждащата система са уязвими на течове.
Електрическите компоненти и горивната система създават нестабилна работа на двигателя.
Въпреки че днес някои го оценяват като интересен експеримент в историята на Porsche, 924 Turbo остава пример за това как желанието за достъпност може да компрометира типичната за марката надеждност.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Pexels
Тръмп се опитва да откъсне Италия и Унгария от Европа
Лудогорец и ПАОК врътнаха равенство 3:3
Кейти Пери не искала връзка, но Трюдо бил упорит
Как Радев ще провежда консултации? Като бъдещ партиен лидер ли?
Как стресът влияе на качеството на съня и как да го намалим преди лягане?
Функцията на сълзите и различават ли се те при тъга и щастие
На какво се дължат нарушенията в пубертета?
Луличка – източник на алкалоиди, използва се като жлъчегонно и стомашни неразположения
Неизвестна болест унищожава морските таралежи от вида Diadema africanum
Hungry Hippo: Rocket Lab тества ракета Neutron (снимки)
Китай пуска най-големия в света суперкомпютър с изкуствен интелект
Открит е енергиен източник, който може да захранва цялата планета
Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Ще има ли промяна в структурата на данъците
ЕС обмисля да отложи с пет години забраната за двигатели с вътрешно горене при новите коли
САЩ виждат свободна икономическа зона в Донецка област, Киев иска референдум
Европейските фондови пазари затварят с повишения, следейки ходовете на централните банки