Мечтаната кола се превръща в кошмар: Най-разочароващите спортни автомобили

Някои модели оправдават репутацията си, други са сериозно надценени

21.10.2025 • 23:30 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Мечтаната кола се превръща в кошмар: Най-разочароващите спортни автомобили
Мечтаната кола се превръща в кошмар: Най-разочароващите спортни автомобили

Класическите спортни автомобили често се възприемат като върховен израз на инженерно съвършенство и страст към шофирането.

С годините около някои от тях се изграждат цели легенди – символи на престиж, мощ и емоция. Но зад лъскавия дизайн и емблемите на престижни марки често се крият проблеми, които могат да направят собствеността върху подобен автомобил не мечта, а кошмар.

Някои модели оправдават репутацията си и дори я надминават. Други обаче са сериозно надценени – налага се култ около тях, но реалността показва, че са ненадеждни, скъпи за поддръжка и податливи на повреди.

Представяме ви няколко спортни автомобила, които историята е запомнила с повече престиж, отколкото самите те заслужават.

Ferrari F355 (1994-1999)

90-те години не са най-силният период за Ferrari. С представянето на Honda NSX италианците се изправят пред японски конкурент, който предлага невероятна комбинация от прецизно управление, надеждност и цена, недостижима за Маранело.

Ferrari F355 трябваше да бъде отговорът – красив, елегантен и с вълнуващ 3.5-литров V8, развиващ над 375 к.с. Но зад еуфорията се крият сериозни недостатъци.

Проблеми с катализатора и електрониката водят до чести ремонти. Сервизната поддръжка е скъпа и сложна – дори за смяна на ремък трябва сваляне на двигателя.

Корозия и дефекти в боята са често срещани при по-старите екземпляри.

Maserati Biturbo (1981-1994)

Maserati Biturbo е кола с огромни амбиции – първият серийно произвеждан автомобил с двойно турбо, създаден да конкурира BMW и Mercedes-Benz. Той трябваше да направи марката достъпна за по-широка публика, но реалността се оказва друга.

Турбосистемата, новаторска за времето си, страда от течове на масло и прегряване. Електрическата система е непостоянна, а интериорът, макар луксозен, често се разпада преждевременно.

Лошата антикорозионна защита води до бързо ръждясване, особено по праговете и вратите.

Porsche 924 Turbo (1978-1982)

Когато Porsche търси начин да привлече нови клиенти през 70-те, се ражда Porsche 924 – първото Porsche с предно разположен двигател и задно предаване.

В основната си версия колата е твърде слаба, но Turbo вариантът обещава повече динамика – и донякъде я дава, докато не се появят проблемите.

Турбокомпресорът често дефектира, особено при липса на редовна поддръжка. Водната помпа и охлаждащата система са уязвими на течове.

Електрическите компоненти и горивната система създават нестабилна работа на двигателя.

Въпреки че днес някои го оценяват като интересен експеримент в историята на Porsche, 924 Turbo остава пример за това как желанието за достъпност може да компрометира типичната за марката надеждност.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: Pexels


  • Последни
  • Четени
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички