Renault внедри изкуствения интелект в обслужването на колите

Роботиката се въвежда и в подкрепа на каросерийните ремонти

02.07.2025 | 23:30 Редактор:
Изкуственият интелект открива шумовете.
Изкуственият интелект открива шумовете.

Изкуственият интелект на пръв поглед не изглежда особено подходящ за извършването на ръчен труд. Renault обаче вече започна да използва тази технология в следпродажбеното обслужване, за да помогне на сервизите с диагностиката на неизправности.

Роботиката дори се въвежда в подкрепа на каросерийните ремонти, във време, когато сервизите често се затрудняват да наемат квалифициран персонал и са изправени пред все по-сложни автомобилни системи.

В технологичния център на марката в комуната Гианкур край Париж се прилагат иновации, които би трябвало да подобрят обслужването на клиентите. Те до голяма степен се основават на голямата технологична тенденция на момента: изкуствен интелект, известен още като AI (ИИ).

Renault го използва, за да се опита да управлява по-добре една от най-често срещаните и трудни причини за посещенията в сервиза - подозрителните шумове.

"Шумът е сред първите 10 сред заявките за помощ, които получаваме", обяснява Еманюел Лорен, шеф на отдела по диагностика.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: БГНЕС