Модена е пулсиращото сърце на марката Maserati, перлата на Motor Valley и домът на Trident вече повече от 80 години. Заводът на Viale Ciro Menotti добавя още едно бижу в короната си: моделите Maserati GranTurismo и GranCabrio се завръщат у дома и от края на 2025 г. отново ще се произвеждат във всичките си версии в историческия завод в Модена.
Марката – отдадена на постиженията, иновациите, дизайна и лукса – отваря нова глава в историята си, като връща двата емблематични модела, символи на италианската елегантност и стил, на мястото, където са родени предишните им поколения.
С това компанията затвърждава ангажимента си към района на Motor Valley. Заводът в Модена се отличава с авангардни технологии и висококвалифициран персонал, който винаги е играл ключова роля в индустриалното наследство на марката.
Това е един от най-модерните производствени обекти в страната и е еталон за производство на суперспортни автомобили като MC20 – купе с екстремни характеристики (например максимална скорост над 326 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,88 секунди).
Кабриолет версията MC20 Cielo и новият GT2 Stradale също са оборудвани с двигателя Maserati Nettuno. Версията на GT2, легална за движение по пътищата, върна Trident на пистата и до победа в състезания с автомобили със закрити колела, като съчетава високи постижения с комфорт.
Всичко това се постига благодарение на емблематичния V6 двигател Nettuno, който в тази конфигурация достига мощност от 640 к.с. (471 кВт), правейки GT2 Stradale най-мощния Maserati с двигател с вътрешно горене, подходящ както за писта, така и за пътя.
Заводът в Модена също е центърът за разработка и производство на изключителния двигател, използван в суперспортните автомобили на Trident: иновативният V6 двигател с 630 к.с., оборудван с новата патентована технология Maserati Twin Combustion (MTC), се произвежда в историческите сгради с червени тухли.
Двигателят Nettuno е създаден, разработен, проектиран и изцяло произведен от Maserati и използва технология за предварително горене, заимствана от Формула 1.
Гъвкавостта и технологичният напредък на обекта се демонстрират и от наскоро откритото ново пространство Officine Fuoriserie Maserati – ексклузивно място, където желанията на клиентите нямат граници. Конфигурационният процес е обогатен и с иновативна бояджийна линия, позволяваща създаването на мечтания Maserati.
Производството на GranTurismo и GranCabrio в завода в Модена е планирано да започне през четвъртото тримесечие на 2025 г., отбелязвайки нова важна крачка в рамките на Годината на Trident – юбилей на логото, създадено преди 100 години и символ на върховите постижения на Maserati по света.
Пътуване, което ще доведе марката до честването на вековно присъствие в автомобилните състезания – още през 1926 г. Maserati Tipo 26 – първият автомобил с емблемата Trident на предния капак – участва и побеждава (в своя клас) в Targa Florio с Алфиери Мазерати зад волана.
Санто Фичили, главен изпълнителен директор на Maserati, заяви:
"Завръщането на GranTurismo и GranCabrio в Модена е гордо и стратегическо решение, което съчетава нашето индустриално наследство с възможностите на бъдещето. За това трябва да благодарим и на колегите ни от Mirafiori за изключителната работа през първия етап на производството през последните години. С началото на производството през четвъртото тримесечие на 2025 г. затвърждаваме корените си, като същевременно предлагаме гъвкавост и иновации – това, което клиентите ни очакват. Ръководим се от сърцето си в Модена – тази област е основата на нашата изключителна марка, най-дълголетната в цялата италианска Motor Valley, с възможността да представя на света уникална визия за динамика и удоволствие от шофирането. Ангажиментът на марката към местната общност е постоянен, а същевременно целим да създаваме и нови възможности за растеж".
Maserati гарантира най-високите стандарти за качество и персонализация, изисквани от престижни модели като GranTurismo и GranCabrio, потвърждавайки съчетанието от традиция и иновации, които винаги са отличавали Trident. Всички различни версии ще се произвеждат на една линия, благодарение на специални мултиенергийни платформи.
С GranTurismo и GranCabrio Maserati връща сърцето на своето производство обратно в Модена и затвърждава стратегическата си визия: да изгражда иновативен, отговорен и гордо италиански автомобил и да превърне града – заедно с неговата верига за доставки и хората му – в луксозен център на групата Stellantis.
Maserati GranTurismo и GranCabrio
Новите GranTurismo и GranCabrio, представени съответно през 2022 и 2024 г., са най-висшето изражение на духа на "гранд туризмо в италиански стил", характерен за марката – способни да съчетаят високата динамика на спортен автомобил с комфорта, необходим за дълги пътувания – както във версии с мощни двигатели с вътрешно горене, така и в най-иновативните 100% електрически конфигурации. Те поставят и нови стандарти, въплъщавайки концепцията за "италиански лукс" по цял свят.
Историята на предишните поколения започва през 2007 г., когато моделът е представен на автомобилния салон в Женева и веднага се превръща в еталон на автомобилната сцена: четириместното купе с две врати и класически дизайн от Pininfarina е създадено като модерна интерпретация на Maserati A6 1500 от 1947 г.
През годините и поколенията, моделът се утвърждава като един от най-емблематичните автомобили, създавани от Trident.
През 2009 г., по време на автомобилното изложение във Франкфурт, към GranTurismo се присъединява и GranCabrio.
След няколко обновявания, последната версия на GranTurismo преди настоящия модел е от 2018, когато рестайлинг подобрява аеродинамиката, ергономията и инфотейнмънт системите.
GranTurismo и GranCabrio постигат много успехи през годините – между 2007 и 2019 г. от предишната генерация са произведени над 40 000 автомобила в световен мащаб (включително 28 805 бройки от GranTurismo и 11 715 от GranCabrio).
Последният модел, произведен в Модена, е GranTurismo Zeda от 2019 г., който бележи края на производството на предишното поколение и служи като символично предаване на щафетата към "новото GranTurismo", чиято продукция започна в завода Mirafiori в Торино и който стана първият автомобил в историята на Maserati с изцяло електрическо задвижване във версията Folgore.
МЕЧ поиска бързи избори и машинно гласуване
4 зодии са на прага да осъзнаят какво наистина искат в този живот
Борисов с първи думи: За да не ни заличат, настоях за тази оставка днес НА ЖИВО
Асен Василев: Предстои трудна задача - България да стане държава
На какво се дължат нарушенията в пубертета?
Луличка – източник на алкалоиди, използва се като жлъчегонно и стомашни неразположения
Хапваме фъстъци за по-добра памет и концентрация
Бутилираната вода не е по-безопасна от чешмяната
Физици за първи път откриха рядка ядрена реакция, включваща слънчево неутрино
Светещ сензор открива увреждане на ДНК в реално време
Демонстрираха технологии за предаване на слънчева енергия до Земята
Определени са единадесет цели за човешките мисии на НАСА до Марс: Ето коя е ключовата
Борисов каза защо хвърли оставка (ВИДЕО)
Какво казаха политиците за оставката на кабинета
България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Китай обеща да стабилизира имотния пазар със задълбочаването на кризата
Nexo придобива аржентинската криптоплатформа Buenbit
БНБ потвърди размера на буфера за системен риск на 3%
Норвежката централна банка прогнозира по-нисък растеж и още лихвени намаления