Apple е изправена пред съдебен иск с обвинение, че на практика е "заключила" около 40 милиона британски клиенти в своята услуга iCloud, таксувайки ги на "нечестни цени". Потребителската организация "Which?" твърди, че този иск може да доведе до изплащане на компенсации на обща стойност 3 милиарда паунда, при което средният потребител би получил около 70 паунда.
Apple отхвърли предположението, че нейните практики са антиконкурентни, като заяви, че потребителите не са задължени да използват iCloud. Компанията посочи, че много клиенти разчитат на алтернативни приложения и настоява, че "работи усилено, за да направи прехвърлянето на данни възможно най-лесно".
Това е още един пример за "нарастващата вълна от големи колективни искове срещу големите технологични компании", които "действат без достатъчно ограничения", заяви Тоби Стар от правната фирма Humphries Kerstetter. Facebook, Google, гигантът в сферата на игрите Steam и водещите мобилни оператори в Обединеното кралство са сред другите компании, изправени пред Апелативния съд по конкуренцията.
"Въпреки че повечето от тези искове са в начален стадий на развитие и отнемат много време за разрешаване, през следващите няколко години ще има повече решения и споразумения - те ще започнат да се отразяват на бизнеса на технологичните гиганти", казва Стар.
Цената, която трябва да се плати
Потребителите на продукти на Apple получават безплатно малко количество цифрово пространство за съхранение - и след това се насърчават да плащат, за да използват услугата iCloud за архивиране на снимки, видеоклипове, съобщения, контакти и цялото друго съдържание, което се намира на тяхното устройство. Цените за това пространство варират от 0,99 паунда на месец за 50 GB пространство до 54,99 на месец за 12 TB.
Apple не позволява на конкурентните услуги за съхранение на данни да имат пълен достъп до нейните продукти. Тя твърди, че това е от съображения за сигурност, но също така допринася за огромните приходи на компанията.
Which? твърди, че в продължение на 9 години, считано от 2015 г., Apple на практика е блокирала хората в своите услуги и след това ги е таксувала прекалено скъпо, предаде БГНЕС.
"С предявяването на този иск Which? показва на големите корпорации като Apple, че не могат да ограбват британските потребители, без да се сблъскат с последствия. Предприемането на тези правни действия означава, че можем да помогнем на потребителите да получат дължимото им обезщетение, да възпрем подобно поведение в бъдеще и да създадем по-добър и по-конкурентен пазар", заяви главният изпълнителен директор на организацията Анабел Хоулт.
Apple категорично отхвърли обвиненията на Which?.
"Отхвърляме всяко предположение, че нашите практики в iCloud са антиконкурентни, и ще се защитаваме енергично срещу всяко правно твърдение в противен смисъл", казаха от компанията.
Снимка: БГНЕС
Танкерът "Кайрос" ще бъде изтеглен до Бургаския залив
Режисьорът Роб Райнер и съпругата му са открити мъртви в имението им в Калифорния
Времето днес: Предимно слънчево, градусите до 12°
Нов антибиотик срещу полово предавани инфекции одобри FDA
Оценка на бъбречната функция – eGFR, креатинин и цистатин C
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Част от амазонската тропическа гора вече е частна собственост
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Ето къде няма ток във Варна днес
Виц на деня - 15 декември
Днес ще е слътчево и топло
Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Евтините ипотечни кредити в САЩ излизат скъпо
Мелони: Европа трябва да приеме новата стратегия за сигурност на Тръмп
"Булгаргаз" предлага поевтиняване на природния газ с над 3% за януари
Египет предлага арабските държави да координират енергийните покупки в извънредни ситуации