Компаниите ще носят отговорност за действията на изкуствения интелект?

Учени по право твърдят, че това ще важи особено в случаите, когато той направи грешка

04.04.2024 | 10:58 Редактор: Вяра Димова
Компаниите ще носят отговорност за действията на изкуствения интелект?

Ако вашата компания използва изкуствен интелект (AI) за създаване на съдържание, вземане на решения или влияние върху живота на другите, вероятно ще бъдете отговорни за каквото и да направи системата – особено, когато направи грешка, пише "The Wall Street Journal". Това се отнася и за големи технологични компании, които пускат чатботове с AI за обществеността, включително Google и Microsoft, както и добре финансирани стартиращи компании като Anthropic и OpenAI.

"Ако през следващите години използваме AI по начина, по който повечето коментатори очакват, като разчитаме на него за голяма част от нашето съдържание и преценки, не мисля, че компаниите ще могат да избягат от някаква форма на отговорност", каза Джейн Бамбауер, професор по право в Университета на Флорида, която е писала по тези въпроси.

Последствията от това са важни. Всяка компания, която използва генеративен AI, може да носи отговорност, съгласно законите, които уреждат отговорността за вредна реч, и законите, уреждащи отговорността за дефектни продукти - тъй като днешните AI са създатели както на реч, така и на продукти.

Вече е ясно, че последствията от продукцията на изкуствения интелект може да надхвърлят заплахата за репутацията на компаниите. Притесненията относно бъдещата отговорност също помагат да се обясни защо компаниите манипулират системите си зад кулисите, за да избегнат проблемни резултати.

Раздел 230 от Закона за благоприличие в комуникациите на САЩ от 1996 г. отдавна защитава интернет платформите от търсене на отговорност за нещата, които казваме на тях. (Накратко, ако кажете нещо клеветническо за вашия съсед във Facebook, той може да съди вас, но не и Meta.) 

Но раздел 230 не обхваща речта, генерирана от изкуствения интелект на компанията, каза Греъм Райън, адвокат в Jones Walker.

"Генеративният AI е Дивият запад, когато става дума за правен риск за компаниите за интернет технологии, за разлика от всяко друго време в историята на интернет от самото му създаване", добавя той.

Според правни експерти от целия идеологически спектър никой не очаква, че раздел 230 ще защити компаниите от съдебни дела за резултатите от генеративния AI, които сега включват не само текст, но и изображения, музика и видео.

Четете повече в Bloombergtv.bg.

Снимка: pixabay