fallback

Meta ще намали почти наполовина таксата за Facebook и Instagram в Европа

Някои наричат това оферта, други са категорични, че проблемът не се крие в таксата

20.03.2024 | 10:06 Автор: Деси Николова

Meta Platforms е предложила да намали почти наполовина месечната си абонаментна такса за Facebook и Instagram от 9,99 евро на 5,99 евро в Европа, твърди старши директор на Meta, цитиран от Ройтерс. Ходът цели да отговори на опасенията за поверителността и на антимонополните регулатори.

Намаляването на цената следва нарастващите критики от страна на активисти за поверителността и на потребителски групи относно абонаментната услуга без реклами на Meta в Европа, която според критиците изисква потребителите да плащат такса, за да гарантират поверителността си.

Meta пусна услугата през ноември, за да се съобрази със Закона за цифровите пазари (DMA), който ограничава способността ѝ да персонализира реклами за потребителите без тяхното съгласие, а това вреди на основния ѝ източник на приходи.

Компанията каза, че моделът на таксите се опитва да постигне баланс между влизащите в конфликт изисквания на законите за поверителност на ЕС и DMA.

"От известно време искахме да ускорим този процес, защото трябва да постигнем стабилност... така че предложихме да намалим цената от 9,99 на 5,99 за един акаунт и 4 евро за всички допълнителни акаунти", коментира адвокатът на Meta Тим Ламб по време на изслушване в Европейската комисия.

"Това е в най-ниската част на диапазона, който всеки разумен човек трябва да плаща за услуги с такова качество. И аз мисля, че това е сериозна оферта. Регулаторната несигурност в момента е налице и тя трябва бързо да се уталожи", допълва Ламб.

Австралийският активист за поверителността Макс Шремс коментира, че проблемът не се крие в таксата.

Четете повече в investor.bg.

Снимка: Pixabay

fallback
Още от Техно
fallback