В днешно време някои технологии и функции в автомобилите са по-скоро демонстрация на показност от страна на производителя, а не реална нужда на клиента. Много по-често усложняват шофирането вместо да подобряват изживяването на човека зад волана.
Ето няколко примера за това:
Чистачки със сензор за дъжд
Чистачките със сензор за дъжд са в автомобилите от дълго време, но все още не могат да победят надеждния ръчен превключвател. Системи като Rainsense на GM и базираната на камера технология на Tesla често грешат, оставяйки шофьорите да оправят бъркотията.
Когато започне да вали, последното нещо, което искате, е битка с чистачките. Ръчното управление е просто и надеждно – включвате ги, когато имате нужда от тях, и ги изключвате, когато не са ви необходими. Тези чистачки се опитват да бъдат умни, но в крайна сметка правят една проста задача по-сложна и разочароваща.
Огромни сензорни екрани
Масивните сензорни екрани в колите може да изглеждат високотехнологични, но често създават повече проблеми, отколкото си струват. Те заменят прости, лесни за използване бутони, с разсейващ екран. Докато шофирате, опитът да навигирате през менютата на голям сензорен екран е рецепта за разочарование и опасности за безопасността. Твърде лесно е случайно да изберете грешната опция. При шофиране, когато фокусът е ключов, по-малките, по-управляеми екрани – или още по-добре, традиционните бутони, имат много повече смисъл.
Автоматизирани системи за паркиране
Самопаркиращите се коли може да звучат футуристично и удобно, но често не оправдават рекламата. Тези системи могат да бъдат бавни и се борят със сложни сценарии за паркиране, при които човешкият шофьор не би имал проблем. Разчитането на технология за нещо толкова фундаментално като паркирането може да доведе до прекомерна зависимост от автоматизацията, потенциално притъпявайки шофьорските умения.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Pexels
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Airbus трябва да достави 133 самолета през декември, за да постигне годишната си цел
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
Путин и Моди разширяват търговията между Русия и Индия и укрепват дружбата
Великобритания е готова да предаде на Киев замразените руски активи