Бъдещето на Microsoft е в облака: Глийсън IHS

04.12.2014 | 14:47
Бъдещето на Microsoft е в облака: Глийсън IHS

Gmail облекчи начина, по който се редактират MS Office документи в Inbox.

Google ъпдейтна Gmail с нова функция, позволяваща на потребителите автоматично да отварят и редактират документи в Google Drive.

"Разбираме, че като клиент на Docs, налага ви се да работите с различни типове файлове, затова често пускаме ъпдейти, за да ви облекчим работата", написа компанията в G+.

"Сега е дори още по-лесно да редактиране Office файлове, когато ги получите в като атачмънт в мейла ви".

Коментар от студиото на Bloomberg в Лондон на Даниел Глийсън, ст. анализатор IHS за Анна Едуардс и Марк Бартън.


Ще говорим за Microsoft и накъде върви бизнесът. Не е изненада, че те отправят това послание: "Разнообразието има значение", след онзи малък гаф, който направиха през октомври. Вие как видяхте изказването на Надела от вчера?

Надела е много обигран, спокоен човек. Мисля, че това е голяма промяна след експресивния Стил Балмър.

Ако анализираме посоката, която Microsoft поема и къде иска да бъде - веднага забелязваме спокойното, сигурно присъствие на Надела, което звучи добре за компанията в дългосрочен план.

 

Още по темата

Освен това той дойде на събранието, нали? Появи се в подходящ момент, в който продажбите и печалбата подобриха очакванията. Имаме облак, имаме онлайн версия на Офиса. Нещата май вървят накъдето трябва?

Да. Дори ако гледаме към пазара на персонални компютри, където пазарът се забавя, този спад се компенсира от растежа в облачните индустрии. И има усещане, че Надела много повече от Стив Балмър е в състояние да нареди пъзела като създаде единна визия накъде трябва да върви Microsoft.

В последните няколко месеца от управлението си Стив Балмър купи Nokia, не беше ясно как всичко това ще работи заедно.

Има силно очакване, че Надела има по-сериозна и по-глобална визия как да работи всичко и къде ще бъде Microsoft след 5-10г.

 

Какво знаем сега за намеренията им спрямо Nokia? Каква роля ще има в бизнеса на компанията? Досега бяха критикувани за това, че закъсняват с мобилните платформи. Сега поставят на преден план мобилните устройства и облака. Надела идва от облака, нали? Но какво знаем за посоката на мобилната им стратегия?

Всъщност мобилната им стратегия е нещо като Троянски кон. Т.е. те искат Windows да работи на телефони, за да подкрепят One Drive, Bing, Skype и всички услуги, които имат.

Мисля, че това се вижда много ясно.

Microsoft направи нещо радикално: спря да иска такси за използване на Windows Phone. Това е огромна промяна на историческата философия на компанията. Компанията събира лизенционна такса на Windows - това е същността на компанията.

Така че тук имаме тотална промяна на философията в областта на мобилните платформи, за да лансиран своите онлайн услуги.

Мисля, че от там очакват да събират приходите си и печалбата - както за мобилните устройства, така и от десктоп.

Трябва ли да остане в сектора на хардуера? Има ли нужда от Lumia? Трябва ли му XBox? Мнозина предлагат да се насочат към това, което правят най-добре, вместо да търсят нови типове бизнес.

В момента е много важно Microsoft да запази линията Lumia. Най-вече защото никой друг не прави телефони с Microsoft. Поне никой не ги прави в количества - всички гледат Android, с изключение на Apple.

Това им дава възможност използват хардуера, за да лансират своите услуги, базирани на Windows.

И те са единствените, които са в състояние да го направят.

Що се отнася до XBox - това е самостоятелен бизнес. Продуктът има ключова позиция у дома - това е център на медийния център вкъщи. Така се позиционира XBox1.

 

Да, преди мнозина бяха критични заради липсата на потребителска идентификация към този бранд. Предполагам, че Xbox иска да я създаде. Някаква корпоративна, бизнес идентичност има, но къде е потребителската?

Точно така. Вероятно едно от най-трудните неща за компанията в последните 10г. беше изгради собствен бранд, собствена идентичност. Особено с XBox 360.

Защото всъщност те работят в собствената си вселена.

Но сега има голям тласък към интеграцията на услугите на Microsoft като Skype в XBox. За тази цел конзолата трябва да стане медиен хъб у дома, само така името на Microsoft ще се открои.

 

И Надела е правилният човек, както казвате, който ще повече Microsoft в тази посока? Какъв ще е Microsoft след 5-10г.

След 5-10г компанията ще бъде възприемана не като Microsoft, който направи Windows. Защото Windows ще остане голяма част от бизнеса, понеже така е замислен, но е реалистично да се приеме, че голяма част от ръста в печалбата ще бъде от Азия, от облака, от услугите. Защото това е бъдещето на компанията.