Темата за смазване на двигателя продължава да бъде една от най-обсъжданите сред шофьорите, но много собственици на автомобили не разбират напълно как състоянието на двигателя може да се определи по външния вид на моторното масло. Експерти посочиха три проблема, които могат да възникнат при двигател с вътрешно горене, ако маслото не почернява с течение на времето.
Полезно е да се знае как в общи линии функционира маслото в двигателя. То се състои от базово масло (минерално, полусинтетично или синтетично) и различни добавки, като делът им в някои масла може да достигне 20%. Новото масло обикновено има светло жълт или кафеникав оттенък, като запазва прозрачността си.
Важно е да се отбележи, че добавките подобряват почистващите функции на моторното масло. По време на изгарянето на горивото в цилиндрите се образуват различни отлагания, като сажди, сажди и други твърди частици, както и отпадъчни продукти от самото масло. Тези отлагания могат да се утаят върху различни компоненти на двигателя като бутала, повърхности на горивната камера, клапани и маслени канали на цилиндровия блок. Това явление се отразява неблагоприятно на работата на двигателя и може да доведе до сериозни повреди. Следователно способността на маслото активно да премахва тези отлагания, тоест неговите почистващи свойства, играе важна роля за осигуряване на правилна работа на двигателя.
Цветът на моторното масло, който се вижда на измервателната пръчка при проверка на нивото на смазката на двигателя, е добър индикатор, особено ако се спазват редовни интервали за смяна на масло и филтри. Тъмният нюанс на течността показва, че маслото успешно изпълнява основната си функция, разтваря и премахва въглеродни отлагания и отлагания, предотвратявайки натрупването им върху вътрешните части на двигателя. При смяна на маслото всички тези замърсители се отстраняват успешно.
Въпреки това, ако след смяна на маслото и изминаване на няколко хиляди километра то остане бистро и чисто, това може да означава, че маслото не изпълнява функциите си. Тоест въглеродните отлагания могат да останат в двигателя, ускорявайки неговото износване, което в крайна сметка намалява живота на силовия агрегат. В този случай се препоръчва незабавно да смените маслото, да го замените с ново и да избягвате използването на смазочни материали с подобни свойства.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени
Телескопът Hubble е заснел отново междузвездната комета 3I/ATLAS
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
S&P 500 доближава ново рекордно високо ниво*
Инвестиране чрез изкуствен интелект: Прогнозиране на пазарните възможности през 2026 г.
Близо 93% от домакинствата у нас имат достъп до интернет
Вашингтон: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени