Най-пристрастените към социалните мрежи и най-малко зависимите от тях

Средностатистическият потребител прекарва повече от два часа дневно в интернет

05.06.2023 | 17:36 Редактор: Вяра Димова
Най-пристрастените към социалните мрежи и най-малко зависимите от тях

Средностатистическият интернет потребител прекарва 144 минути (2 часа и 24 минути) на ден в социалните мрежи, показват данни на Atlas VPN. Това се равнява на 876 часа или 36,5 дни годишно.

Използващите интернет се свързват средно с 6,6 социални мрежи всеки месец. Тези стойности са отчетени след проучване на DataReportal за навиците на потребителите на възраст между 16 и 64 години в социалните мрежи.

Развиващите се пазари показват по-продължителна употреба на социалните мрежи. Въпреки че само 14,3% от населението на Нигерия използват активно социалните мрежи, някои от жителите посвещават 238 минути от времето си на ден (или 3 часа и 58 минути) на мрежите, задминавайки потребителите от другите държави, участвали в проучването.

Гана почти не изостава в класацията с 235 минути (или 3 часа и 55 минути) прекарано време от потребителите в социалните мрежи ежедневно. На трето място се класира Бразилия с 224 минути (или 3 часа и 44 минути) в социалните медии. 

Японците пък са най-малко пристрастени – те прекарват по 50 минути дневно в социалните мрежи – най-малко от всички анкетирани страни. Техните съседи в Южна Корея също не са запалени по това да прекарват време в социалните медии. Те им отделят 66 минути (1 час и 6 минути) дневно.

Хората в повечето европейски държави, с изключение на Португалия, също посвещават значително по-малко време на социалните мрежи. Сред европейците швейцарците и австрийците са най-малко онлайн там.

Основната причина, поради която повечето респонденти използват социалните медии, е, за да контактуват със семейството и приятелите си, а 48% считат това за основната си дейност там. Като ключов мотив за използването на социалните мрежи 36,5% от хората посочват запълването на свободното време.

Малко повече от 1/3 се информират от социалните мрежи за новините. Други пък ги използват за намиране на съдържание (29,2%), за да са в крак с актуалните теми за разговори (27,6%), вдъхновение какво да си купят или направят (25,5%). 

Четете повече в investor.bg.

Снимка: pixabay