И един човек може да направи промяна

13.01.2023 | 09:31 Редактор: Вяра Димова
И един човек може да направи промяна

ESG не е просто модерен термин - той носи отговорност. Не само към зелени инициативи, но и към обществото, неговото приобщаване в глобалната икономика, образование и здраве. Mastercard е глобална компания, която има силата и ресурса да се справя с големи проблеми, благодарение на технологията, огромната мрежа от партньори, с които работи и милиарди клиенти по цял свят.

Като високотехнологична компания, Mastercard отдавна е подготвена за реакция срещу климатичните промени. През 2021 г. официално обяви ангажимента си за нулеви емисии и започна една от най-мащабните кампании за борба с климатичните промени, въвличаща партньорска мрежа от хиляди партньори – банки, институции, НПО сектора, технологични компании в Priceless Planet Coalition, която ще засади 100 млн. дървета до 2025 година на места, които са от глобално значение за планетата.

Всеки един човек…

И тъй като Mastercard вярва, че всеки един човек може да направи промяна, тя постоянно разработва решения, които са екологични, имат силно послание за бъдещето на планетата и най-важното – базирани на научни данни и изследвания, които внедрява в ежедневието на хората, образова ги и ги кара да взимат осъзнат избор за всяка покупка, с мисъл върху отпечатъка върху природата. Много от тях са достъпни в България, а понякога страната ни е една от първите в Европа, в която те намират своята реализация. Като Mastercard Wild Life Impact Card програмата, която компанията стартира в партньорство с Банка ДСК тази година. За всяка издадена карта, беше дарен по 1 долар на международната организация Conservation International, която работи за опазването и възстановяването на местообитанията на дивите животни. Към днешна дата над 65 хиляди клиенти на банката вече се включиха в инициативата за опазването на 2 000 критично застрашени вида, в това число - африкански горски слон, черно-бял гривест лемур, жълтоопашата вълнеста маймуна и панголин. Въздействащото послание на картата - "Докато тази карта изтече, много застрашени видове могат да изчезнат", ще продължава да напомня за отговорно отношение към проблемите с климатичните промени всеки път когато клиентите на банката извадят картата си, за да направят покупка. Целта е всяка една да бъде по-осъзната и смислена.

kara

Това не е първата инициатива, която цели опазване на биоразнообразието – от няколко години темата е важна за Mastercard и тя включи редица партньори в каузата. В продължение на Wild Life Impact, двете компании направиха дарение към консервационната програма на Софийски зоопарк и се заеха със задачата да са посланици на хората, които полагат ежедневни усилия за животните там – голяма част от тях именно защитени видове, чиято единствена надежда за връщане в дивата природа, са грижите на хората в Зоопарка, а тяхната посветеност беше разказана в поредицата на People Of Sofia - #AnimalsOfSofia.

Дивите животни бяха показани и на едно от най-емблематичните места в София – Малките 5 кьошета. До 14 януари, нестандартна коледна украса ще носи посланието за опазване на биоразнообразието, а след свалянето й, част от нея ще бъде дарена на образователния център в Софийски зоопарк, докато друга ще бъде рециклирана с помощта на организацията Ценна пластмаса и ще се превърне в сувенири с послание.

Големите проблеми на най-малките

Mastercard отдавна е оценила значението на един от най-малките, но съществени работници в природата, с голяма мисия – опрашването на растенията, което обединява основни нужди на животни, хора и цялата ни икономика - пчелата. Вече две години Mastercard е партньор на иновативната българска компания Pollenity в каузата за подкрепа на българските пчелари, качествения мед и героите на земеделието на цялата планета – пчелите. Към мисията се присъедини и Мария Жекова, известна с таланта си да намира неизчерпаемо кулинарно вдъхновение в природата на Родопите. Сега Мария създава в Родопите своето кътче за посрещане на ценители Силивряк, което определя като Хранилище за мечти. С помощта на Mastercard, Pollenity и пчелни фермери от мрежата на "Истински мед", Мария се впуска в приключението да стане пчелар и да отглежда Apis mеllifera rodopica – дивата родопска пчела, която единици пчелни фермери пазят с грижа и опасения за неясното ѝ бъдеще.