fallback

Какво е търсенето на електромобили в по-бедните страни в ЕС

73% от всички продажби са регистрирани само в четири страни от Западна Европа

15.09.2021 | 22:30 Автор: Юлия Христова

Страните членки на Европейския съюз (ЕС), където делът на електрическите превозни средства е под 3%, имат брутен вътрешен продукт (БВП) на глава от населението под 17 хил. евро, съобщава Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).

Въпреки че в статистиката на АСЕА за 2020 г. делът на електромобилите от продажбите на нови превозни средства в блока достига 10,5%, десет страни членки отчитат дял, по-малък от 3%.

В същото време електрическите коли съставляват над 15% от общите продажби на превозни средства в богатите страни със среден БВП от над 46 хил. евро.

73% от всички продажби на електромобили в ЕС са регистрирани само в четири страни от Западна Европа, които имат някои от най-високите стойности на БВП, изтъкват от АСЕА.

Кипър е страната, която отчита най-малък дял на електромобилите в статистиката на АСЕА - едва 0,5% от продажбите на нови коли, като БВП на глава от населението възлиза на 23 580 евро. Литва е втора с 1,1-процентен дял на електрическите превозни средства и 17 460 евро БВП на глава от населението. Страната е следвана от Естония, където електромобилите са едва 1,8% от общите продажби, докато БВП достига 20 440 евро. Четвърта е Хърватия с 1,9-процентен дял и БВП от 12 130 евро. Полша е пета с 1,9-процентен дял и 13 600 евро БВП на глава от населението.

На другия полюс, страната с най-голям дял на електромобилите в ЕС е Швеция, където БВП на глава от населението възлиза на 45 610 евро. Скандинавската страна е следвана от Нидерландия с 25-процентен дял и БВП от 45 790 евро. Трета е Финландия с 18,1% и 42 940 евро. Четвърта е Дания с 16,4% и 53 470 евро. Германия, най-големият автомобилен пазар в ЕС, е пета с 13,5% и 40 070 евро, пише investor.bg.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК  

fallback
Още от Техно
fallback